معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه طرح غنی‌سازی لبنیات تولیدی با ویتامین D، از شنبه هفته آینده، در کردستان آغاز می‌شود گفت: تمام جمعیت استان در رده‌های مختلف سنی از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.
کد خبر: ۲۸۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 18 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، فرزام بیدارپور با اشاره به اینکه طرح غنی‌سازی لبنیات تولیدی با ویتامین D، از شنبه هفته آینده، در کردستان آغاز می‌شود اظهار کرد: تمام جمعیت استان در رده‌های مختلف سنی از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.

وی همچنین به توزیع قرص‌های ویتامین D در مدارس استان اشاره کرد و گفت: ویتامین D یکی از ریزمغذی‌های مهمی است که کمبود آن نه تنها عوارض جدی مانند پوکی استخوان و مشکلات اسکلتی دارد که موجب بروز بیماری‌های روانی از جمله گسترش افسردگی و سرطان نیز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: 78 درصد از مادران باردار، تمامی دختران جوان، 55 درصد از کودکان و افراد مسن در استان کمبود ویتامین D دارند.

وی آلودگی هوا، زندگی شهرنشینی و رژیم نامناسب غذایی را از دلایل بروز این بیماری ذکر کرد.

بیدارپور افزود: منبع اصلی دریافت ویتامین D، نور آفتاب است که پس از تابش آن به پوست به ویتامین D فعال، تبدیل می‌شود و نیاز بدن را به این ویتامین بر طرف می‌کند.

صدا و سیما


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار