مدیرعامل مخابرات کردستان خبر داد
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان با اشاره به افتتاح چندین پروژه مخابراتی در کردستان طی 15 ماه گذشته گفت: برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه شده که این رقم اعتباری با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور در نوع خود بی سابقه است.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 13 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان در سنندج اظهار کرد: امروز استفاده از تلفن همراه در جامعه روند افزایشی دارد و در همین راستا شرکت مخابرات استان کردستان برای توسعه این بخش برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: یکی از استفاده‌های مهم تلفن همراه در عصر حاضر، مربوط به حوزه اینترنت است که در این راستای پروژه ها و برنامه‌های مختلفی طی سه سال اخیر در شرکت مخابرات کردستان اجرایی شده و تا پایان سال هم برنامه‌های دیگری هم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان تصریح کرد: طی ۱۵ ماه اخیر در مجموع اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در راستای ارتقاء و توسعه زیرساخت های تلفن همراه در استان کردستان سرمایه گذاری شده است و این روند همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دنبال می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه تلفن همراه علاوه بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی، مربوط به بخش اینترنت تلفن همراه بوده است که این مهم باعث شده تا سطح پوشش آن در مناطق شهری و روستایی استان کردستان با افزایش قابل توجهی همراه باشد.

حکمت به برنامه‌های در دست اقدام در این بخش اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال در مجموع ۱۵۶ ایستگاه ارائه دهنده اینترنت 4G و ۱۵۶ ایستگاه ارائه دهنده اینترنت 3G در شهرهای استان کردستان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت ارائه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی استان کردستان، افزود: در این بخش نیز خوشبختانه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و هم اکنون در ۳۳۰ مرکز روستایی اینترنت پرسرعت ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان تصریح کرد: با توجه به ارائه اینترنت در این ۳۳۰ مرکز روستایی در مجموع بیش از ۵۰۰ روستای استان کردستان دارای اینترنت پرسرعت هستند و انتظار می‌رود که با توجه به سرمایه گذاری‌های در دست اقدام زمینه و شرایط برای توسعه این بخش نیز فراهم شود.

وی گفت: توسعه در سایر حوزه‌های شرکت مخابرات از جمله تلفن ثابت، انتقال داده و همچنین فیبر نوری از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت مخابرات استان کردستان به شمار می‌رود که در حدود ۱۵ ماه اخیر بالغ بر ۳۰۰ پروژه در این بخش در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حکمت افزود: در مجموع برای افتتاح این میزان پروژه در شرکت مخابرات استان کردستان طی ۱۵ ماه اخیر اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه شده که این رقم اعتباری با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور در نوع خود بی سابقه است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار