طرح مطالعه جاوید در اردبیل با هدف ترویج فرهنگ کتاب ‌خوانی و مشارکت شهروندان در امر کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ 09 July 2016

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ، رباب عزیزخانی گفت: طرح مطالعه جاوید طرحی مبتکرانه و خلاقانه است که برای اولین بار در کشور اجرا می شود و در چارچوب آن شهروندان می‌ توانند به یکدیگر کتاب امانت داده و نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه مشارکت کنند.
او اظهار کرد: در طرح مطالعه جاوید هر کتاب توزیع شده دارای کد مشخصی است که فرد هنگام دریافت کتاب باید این کد را به شماره پیامک 10007142 ارسال کرده و سپس بعد از مطالعه کتاب را به فرد دیگری امانت بدهد.
وی افزود: در ابتدای طرح 300 کتاب به این شکل آماده ‌سازی و توزیع شده و کتب نیز توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور تامین نمی ‌شود بلکه منابع این طرح توسط مردم و خیرین اهدا شده و پس از تایید بین شهروندان توزیع می شود.
مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان اردبیل ارسال پیامک را لازمه ارزیابی میزان مطالعه کتب ، موضوعات مورد علاقه شهروندان و گردش آن دانست و گفت: در طرح مطالعه جاوید مردم با اهدای کتاب ، مطالعه کتابهای طرح و امانت آن به فرد بعدی در افزایش کمی و کیفی مطالعه در سطح جامعه مشارکت می کنند.
عزیزخانی اظهار کرد: این طرح در نحوه اجرا مجزا از طرح‌های مشابه سایر استان ‌ها است و در استان اردبیل نیز شرایطی فراهم شده تا شاهد اجرای این طرح خلاقانه باشیم.
او افزود: خیرین می ‌توانند با تامین کتاب و اهدای آن به دبیرخانه طرح مطالعه جاوید واقع در کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل یاریگر نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار