مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سرانه مطالعه در استان مطلوب نیست و در مقایسه با مناطق پیشرفته سرانه پایینی داریم.
کد خبر: ۲۵۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 05 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،شفیع شفیعی ظهر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح مطالعه جاوید در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کتاب‌خوانی حرکتی علمی و فرهنگی است و می‌تواند به بلوغ اجتماعی یک منطقه منجر شود.

وی افزود: کتاب‌خوانی علاوه بر این می‌تواند در تنظیم رفتارهای انسانی و شهروندی مؤثر باشد و زمینه‌ساز رشد همه‌جانبه یک جامعه را فراهم سازد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار به ضرورت مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر ترویج فرهنگ مطالعه در استان اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه هیچ انجمن مردم‌نهادی به صورت تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی فعالیت ندارد.

شفیعی با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها ادامه داد: هر چند سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف از جمله گروه فعال در حوزه محیط‌زیست در امر کتاب‌خوانی نیز فعالیت دارند اما فعالیت تخصصی در این عرصه نداریم.

وی با بیان اینکه تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان ۱۷۰ مورد است، اضافه کرد: این در حالی است که در مجموع ۳۰۳ سازمان مردم‌نهاد داریم و ۱۵ درخواست جدید نیز در دست بررسی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار همچنین به فعال‌سازی شعبات چند سازمان مردم‌نهاد کشوری در استان اشاره کرد و گفت: از جمله انجمن مجموعه‌داران ایران و صبح غریب در اردبیل فعال می‌شوند.

به گفته شفیعی مهم‌ترین مانع فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد عدم شناخت ادارات و حمایت‌های حداقلی است بطوریکه تنها چند اداره به صورت محدود از سازمان‌ها حمایت دارند.

وی در خصوص برنامه‌های ترویج مطالعه به ویژه در ادارات نیز به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: این میزان از برنامه‌ها کافی نیست و لازم است در ترویج فرهنگ مطالعه ظرفیت تمامی اقشار مردمی فعال شده و زمینه توسعه اجتماعی استان تسهیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار