نماینده سقز و بانه در نطق میان دستور مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود به رئیس جمهور توصیه کرد وزاری اقتصاد و تعاون را در ارتباط با موضوع حقوق‌های نجومی عزل کند و از رئیس قوه قضائیه هم خواست نسبت به برکناری رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دلیل ضعف در نظارت اقدام کند.
کد خبر: ۲۵۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 05 July 2016

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری ظهر امروز در نطق میان دستور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع حقوق‌های نجومی در جامعه در هفته‌های اخیر اظهار کرد: حساسیت مردم در باره این موضوع به دلیل وجود مشکلات معیشتی شدید بخش زیادی از ملت ایران است.

وی گفت: حساسیت موضوع به آن دلیل است که آمار بیکاری افراد با مدارک لیسانس، فوق لیسانس و گاهاً دکتری در بسیاری از شهرهای مناطق محروم بالای 50 درصد است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای خارجی موارد بسیاری دیده و شنیده شده که وزرایی به دلیل بروز مشکلاتی در حوزه کاری آنها از سمت خود استعفا کرده‌اند که به طور مثال به دلیل تصادف یک قطار یا یک اتوبوس وزیر راه یک کشور استعفا داده است.

وزرایی که حتی یک عذرخواهی هم نکرده‌اند!

وی گفت: اما درباره حقوق‌های نجومی مدیران، که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و عموم ملت ایران درباره آن نگران هستند وزرای اقتصاد و تعاون دولت حتی یک عذرخواهی هم نکرده‌اند!

بیگلری افزود: در کشوری که هزاران فوق لیسانس حاضرند با حقوق ماهیانه 500 هزار تومانی کار کنند، به عبارتی با حقوق 254 میلیونی فلان مدیرعامل بانک، 500 جوان فوق ‌لیسانس هم‌مدرک وی را می‌توان به کار گرفت؛ در کشوری که در مناطق محرومش بسیارند خانواده‌هایی که کارت ملی‌شان را در نانوایی‌ها تا زمان پرداخت یارانه، به عنوان تضمین پرداخت بدهی، گرو می‌گذارند؛ در کشوری که به دلیل بیکاری و مسائل معیشتی آمار خودکشی جوانان رو به افزایش است؛ در کشوری که مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند بیکاری جوانان، بیشتر از خود آن جوانان باید برای مسئولان خجالت‌آور باشد وزیر اقتصاد و وزیر تعاون باید خود از سمت‌شان استعفا می‌دادند.

به رئیس جمهور توصیه می‌کنم وزرای اقتصاد و تعاون را عزل کند

وی با اشاره به استعفای مدیرعامل بیمه مرکزی و بیان اینکه آن استعفا باید تبدیل به یک فرهنگ می‌شد خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: به شما توصیه می‌کنم وزرای اقتصاد و تعاون را عزل کنید در غیر اینصورت بر همه ما وکلای ملت لازم، ضروری و واجب است که وزرای اقتصاد و تعاون را استیضاح و عزل کنیم تا این کار برای سایرین هم درس عبرتی باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کشوری که در دوران دفاع مقدس حرکت‌های جهانی داشته حقوق نجومی و رشوه‌خواری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مسئولان نظارتی باید نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام کنند.

وی با اشاره به سروصداهای ایجاد شده در روزهای اخیر درباره حقوق‌های نجومی افزود: در هیاهوی این روزها حقوق 1.5 میلیونی کارمندی و زیر یک میلیون کارگری با لحاظ اینکه خط فقر در کشور 2.5 میلیون تومان است به فراموشی سپرده شد.

رئیس قوه قضائیه نسبت به برکناری رئیس سازمان بازرسی کل کشور اقدام کند

بیگلری تصریح کرد: شایسته است ریاست قوه قضائیه هم نسبت به برکناری رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دلیل ضعف در نظارت اقدام کند و مجلس هم در خصوص انتخاب رئیس دیوان محاسبات در دوره جدید دقت نظر بیشتری به عمل آورد چون در این قضایا تقصیر این دو دستگاه نظارتی کمتر از آن دو وزارتخانه نیست.

وی به موضوع ارائه مجدد لایحه ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان به مجلس اشاره کرد و گفت: از همکاران خود در مجلس تقاضا داریم با توجه به اینکه اکثر مناطق پیشنهادی دولت قرار است در بخش‌های محروم و کمتر توسعه یافته کشور ایجاد شوند و راه‌اندازی این مناطق در اشتغالزایی بسیار مؤثر است با رأی موافق خود یاری‌گر مردم در مناطق یادشده باشند.

برخورد مجلس نهم با موضوع مناطق آزاد با نگاه سیاسی و انتخاباتی

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره گذشته با نگاه سیاسی و انتخاباتی با موضوع مناطق آزاد پیشنهادی برخورد شد اما خوشبین هستیم که در دوره جدید مجلس ایجاد این مناطق با رأی بالای نمایندگان تصویب شود.

وی خطاب به وزیر نیرو هم اظهار کرد: مردم کردستان از شما و اکثریت تیم کاری‌تان بسیار گله‌مند هستند، درخواست ما از شما کاملاً منطقی و به‌حق است و آن اینکه سدهای چراغ‌ویس سقز و عباس‌آباد بانه که بیشتر از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند هرچه سریع‌تر نسبت به اتمام کارها آنها اقدام شده و آبگیری شوند.

وزیر نیرو سهمیه آب کردستان را شهرستانی کند

بیگلری گفت: بسیار صریح می‌گویم سهمیه آب استان کردستان را شهرستانی کنید، این بحث را سه سال است تکرار می‌کنیم که در سال‌های گذشته سهم آب سقز و بانه نسبت به برخی شهرهای هم‌جوار همان استان کردستان بسیار کمتر از حق قانونی‌شان داده شده بنابراین افزایش تخصیص آب این دو شهرستان را خواستار هستم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار