مدیر امور آب شهرستان اردبیل گفت: تاکنون 506 دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های دشت اردبیل نصب شده تا مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 04 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سلامت عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب اردبیل که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کشت کلزا امکان تأمین آب از طریق شبکه قوری‌چایی و یامچی با درخواست جهاد کشاورزی انجام شده و ما قادر هستیم نسبت به تأمین منابع آب مورد نیاز اقداماتمان را با هماهنگی جهاد کشاورزی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه آب‌بها از چاه‌های کشاورزی دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: از آب‌های زیرزمینی برای تأمین منابع آب کشاورزی آب بهایی دریافت نمی‌شود و ما آمادگی داریم به شکل متعادل و بر اساس رقم مشخص شده آب از طریق این چاه‌ها در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

مدیر امور آب شهرستان اردبیل گفت: تاکنون 506 دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های دشت اردبیل نصب شده تا مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی به وجود چهار سد بزرگ یامچی، شورابیل، نئور و قوری چای در دشت اردبیل برای تأمین و ذخیره‌سازی منابع آب و انتقال به شبکه پایین دست خبر داد و گفت: وضعیت بارش ما در سال زارعی جاری به نسبت سال گذشته 6 درصد کاهش یافته اما نسبت به بلند مدت وضعیت ما مناسب‌تر است.

مدیر امور آب شهرستان اردبیل به ذخیره‌سازی مناسب آب در پشت سدهای اردبیل برای بهره‌برداری در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: به اندازه کافی آب در پشت سدهای یاد شده و همچنین سدهای متوسط و کوچک ذخیره‌سازی شده است که امیدواریم با بهره‌برداری مناسب‌تر کشاورزان و زارعان بتوانیم تا پایان فصل زراعی جاری نسبت به رفع نیازمندی زارعان و مشکلات احتمالی اقدام کنیم.

عزیزی به نصب 16 دستگاه کنتور هوشمند در سال جاری در چاه‌های دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: در مجموع تاکنون 506 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از دستکاری‌های احتمالی در این کنتورها و بهره‌برداری‌های غیرمجاز سعی شده تا شرایط متفاوتی را در قالب فعال کردن اکیپ‌های نظارتی و کنترلی انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار