مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نور سبلان مطرح کرد:
سایت عشایری و ارائه غذاهای بومی و سنتی با پخت نان محلی، نمایش بازی‌های بومی و محلی، راه‌اندازی بازارچه در سایت A با 150 غرفه و عرضه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور، پیست تیراندازی و تلسکوپ از تمهیدات تدارک دیده شده برای گردشگران تابستانی پل معلق مشگین شهر است.
کد خبر: ۲۵۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 02 July 2016

افزایش امکانات گردشگری و رفاهی در پل معلق مشگین شهر/ آمادگی پذیرایی از روزانه ۳۰ هزار گردشگر تابستانی

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نور سبلان گفت: برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران امکانات گردشگری، رفاهی و اقامتی در محوطه طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه افزایش یافت.

حسین عباسی‌نیا در نشست خبری با خبرنگاران در مشگین‌شهر اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران، از آغاز سال 95 در رابطه با تکمیل و راه‌اندازی رستوران گردان واقع در سایت B‌ مجموعه پل معلق که هم‌‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال تداوم عملیات عمرانی است، احداث آبگرم در محوطه سایت B که در صورت رفع مشکل بهای آب با اداره امور آب استان در اولین فرصت کلنگ‌ زنی می‌شود و راه‌اندازی زیپ‌لاین اقدامات موثری انجام شده است.

وی از 3 برابر شدن فضای سبز در محوطه پل معلق واقع در سایت A وB ‌ خبر داد و افزود: در این راستا از ابتدای سال 95 هزاران درخت در سراشیبی‌های پارک جنگلی محدوده پل معلق کاشته شده است و هم‌ اکنون با چمن‌‌کاری چندین هکتار در محوطه‌ پل معلق , فضای دلنشینی برای پذیرایی از گردشگران فراهم شده است.

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نور سبلان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام تعطیلات به مناسبت عید سعید فطر، چراغانی هر دو سایت با جدیت انجام گرفته که برای ایجاد ساعاتی شاد و مفرح در طول سه شب از تاریخ 16 تا 18 تیرماه از ساعت 21 شب نورافشانی در سایت ‌B انجام می‌شود.

عباسی‌‌نیا از اجرای برنامه‌‌های فرهنگی و اجتماعی شاد در پل معلق خبر داد و افزود: با ایجاد سن برای برگزاری برنامه‌های شاد با حضور هنرمندان و اجرای موسیقی سنتی توسط آشیق محلی با جوایز نقدی و غیر نقدی ساعات شادی برای گردشگران رقم می‌زنیم.

وی با اشاره به توسعه فضای بازی کودکان در محوطه پل معلق بیان کرد: فضای بازی و سرگرمی کودکان با امکاناتی چون کارتینگ، دوچرخه، ماشین شارژی و برقی، موتور چهار چرخ، عینک سه بعدی و شهربادی توسعه یافته است.

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری نور سبلان اظهار کرد: فعال کردن سایت عشایری و ارائه غذاهای بومی و سنتی با پخت نان محلی، ترویج و نمایش بازی‌های بومی و محلی، راه‌اندازی بازارچه در سایت A با 150 غرفه و عرضه محصولات و صنایع دستی مشگین‌شهر و سوغات استان‌های کشور، پیست تیراندازی و تلسکوپ از دیگر تمهیدات تدارک دیده شده برای گردشگران تابستانی است.

وی با اشاره به ایجاد کمپ‌های مسافرتی برای برپایی چادر مسافران افزود: ساماندهی و ساخت آبخوری بهداشتی، ایجاد استراحت‌گاه و سایه‌بان برای مسافران، امکانات اقامت در هتل و تالار پل معلق از دیگر تمهیدات انجام یافته برای پذیرایی از گردشگران تابستانی است که با این شرایط برای پذیرش روزانه 30 هزار گردشگر در پل معلق از آمادگی کافی برخوردار هستیم.

افزایش امکانات گردشگری و رفاهی در پل معلق مشگین شهر/ آمادگی پذیرایی از روزانه ۳۰ هزار گردشگر تابستانی

برابری دانش فنی پل معلق با تکنولوژی‌های روز اروپا

"استفان" از کشور آلمان و "مفرح‌آ" از کشور اتریش دو جهانگرد اروپایی در بازدید از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر اظهار کرد: ما به مقصد گردشگری مشگین‌شهر به ایران مسافرت نکرده بودیم که در هواپیما تبلیغات طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه نظر ما را جلب کرد که ما بعد از دو روز تورگردانی در تهران با هوپیما به اردبیل و از آنجا به سمت مشگین‌شهر برای بازدید از پل معلق حرکت کردیم.

وی با توجه به مصاحبه‌ای که مترجمش با مدیرعامل پل معلق درباره نحوه ساخت پل معلق داشته، بیان کرد: صنعت به کار رفته در ساخت پل معلق با استفاده از دانش متخصصان و مهندسان بومی بسیار شگفت‌ انگیز است به طوری‌ که سازه فنی پل معلق با کسب استاندارد بین‌المللی از کشور فرانسه با تکنولوژی‌های روز اروپا برابری می‌کند و نشان از توسعه یافتگی کشور ایران در عرصه سازه‌های معلق دارد.

جهانگرد اروپایی افزود: قرار گرفتن پل معلق مشگین‌شهر بر روی دره خیاوچایی به لحاظ ایجاد هیجان و زیبایی‌های بکر طبیعی مکانی مناسب برای جلب و جذب توریست خارجی است و اگر این پل با این جاذبه‌های طبیعی در کشورهای توسعه یافته بود از تمام ظرفیت‌های این پل برای جذب دلارهای گردشران استفاده می‌شد و حتی یک متراز از این مساحت بلااستفاده باقی نمی‌‌ماند.

مفرح‌‌آ نیز در جریان در جریان باردید از ئل معلق گفت: ایجاد امکانات و جذابیت‌های تفریحی در کنار صنعت مدرن پل معلق و گسترش امکانات رفاهی در محوطه پل معلق سبب تبدیل این منطقه به یک بنگاه اقتصادی بسیار پردرآمد می‌شود که در این راستا ایجاد تمهیدات جانبی از سوی دست‌اندرکاران و مسئولان محلی موثر واقع می‌شود.

افزایش امکانات گردشگری و رفاهی در پل معلق مشگین شهر/ آمادگی پذیرایی از روزانه ۳۰ هزار گردشگر تابستانی

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار