تذکر علوی به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد تبعیض، ناعدالتی، بیکاری، فقر و عقب‌ماندگی شدید در کردستان هستیم، خطاب به روحانی گفت: روزی وعده فرمودید مدیریت عالی استان به دست نیروهای بومی خواهد بود اما امروز نگرانیم که آبدارچی ادارات را هم از استان‌های دیگر به کردستان وارد کنند.
کد خبر: ۲۴۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 12 June 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی ظهر امروز در صحن علنی مجلس و در تذکر به رئیس جمهور اظهار کرد: تذکر نخست امروز دردمندانه به رئیس جمهور است؛ جناب آقای روحانی، یاد وعده‌های انتخاباتی جنابعالی به مردم کردستان به خیر باد، وعده‌های که سبب شد قریب به 72 درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات به جنابعالی رأی دهند.

شاهد تبعیض، ناعدالتی، بیکاری، فقر و عقب‌ماندگی شدید در کردستان هستیم

وی گفت: این رأی کُردها به شما همه را وجد آورد که عدالت، توسعه و پیشرفت و آبادانی در کردستان ارمغان دولت تدبیر و امید و پاسخی به وفاداری مردم استان خواهد بود اما متأسفانه با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت تدبیر و امید نه تنها شعارها به منصه ظهور نرسید بلکه امروز شاهد تبعیض، ناعدالتی، بیکاری، فقر و عقب‌ماندگی شدید در کردستان هستیم.

نگرانیم که آبدارچی ادارات را هم از استان‌های دیگر به کردستان وارد کنند

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که فردا چه کسی پاسخ ایجاد کانون‌های خطر در کردستان را خواهد داد، خطاب به روحانی تصریح کرد: روزی وعده فرمودید مدیریت عالی استان به دست نیروهای بومی خواهد بود اما امروز نگرانیم که آبدارچی ادارات را هم از استان‌های دیگر به کردستان وارد کنند.

نامهربانی‌هایی که متوجه مردم کردستان شد در انتخابات سال آینده مدنظر قرار می‌گیرد

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: بارها از محضر حضرتعالی و معاونین درخواست جلساتی کردیم تا رنج‌های متراکم مردم کردستان را به سمع و نظر شما و مسئولان تصمیم‌گیر در بدنه دولت برسانیم اما دریغ از کمترین توجه و عنایتی، مطمئن باشید این نامهربانی‌ها که متوجه مردم استان کردستان شد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مدنظر مردم قرار خواهد گرفت پس انتظار رسیدگی عاجل و اتخاذ تصمیمات مدبرانه برای رفع مشکلات بی حد و حصر استان کردستان را داریم.

صندوق ذخیره فرهنگیان می‌رود که به حیاط خلوت از ما بهتران تبدیل شود

علوی در تذکر دوم خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: در شرایطی که صندوق ذخیره فرهنگیان می‌رود که به حیاط خلوت از ما بهتران تبدیل شود با درآمدهای نجومی و عدم شفافیت در گردش مالی و حساب‌های مربوطه و عدم دخالت فرهنگیان کشور در اداره صندوق تاحدی که حتی فرهنگیان شناخت درستی از این صندوق ندارند و وام‌هایی که توسط یکی از بانک‌ها که سهام فرهنگیان در آن وجود دارد به افراد خاص و سرمایه‌گذاری در شهرهایی که بر اساس روابط انجام می‌شود و همه اینها در حالی است که متأسفانه فرهنگیان با ناچیزترین حقوق و ضعف معیشت مورد کمترین توجهی قرار نمی‌گیرند تا جایی که بازنشسته‌های آموزش و پرورش بعد از یک‌سال نتوانسته‌اند پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند.

تذکر در رابطه با نیروهای قراردادی آموزش و پرورش کردستان

وی گفت: در اینجا لازم می‌دانم در مورد تعداد کثیری از نیروهای قراردادی آموزش و پرورش کردستان به عنوان نیروهای تنها استانی که تاکنون وضعیت آنها روشن نشده است تذکر دهم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تذکراتی هم به وزرای راه و شهرسازی و نیرو در برنامه داشتم که در فرصت‌های بعدی مطرح خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نفس حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
حالا که صندوق پس از سی سال حاضر شده بیاد تو مریوان و بیجار سرمایه گذاری کنه آقای علوی میخواد با این تذکر منصرفشون کنه؟
کلید کجاست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
آفرین بر علوی >مردم کردستان ثابت کردند که اگر به کسی اعتماد کنند و آن فرد وعده های داده شده را فراموش کند می دانند که چگونه پاسخ دهند . متاسفانه پیام انتخابات مجلس دهم هم که بسیار گویا بود را بی تدبیران درک نکردند.و می ماند برای انتخابات بعد و مردم کردستان که هم همواره نگران و منتظر!
مریوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بخشی از خبر منتشر شده در ایرنا:
"فلاحی با اشاره به صادر شدن مجوز مینی پالایشگاه نفت در مریوان و حمایت شرکت بزرگ پالایش استان اراک از این طرح اظهار داشت: ایجاد اشتغال و بستر سازی مناسب جهت توسعه صنایع تبدیلی در حوزه نفت از برنامه های بزرگ این طرح عظیم است."
فرماندار اعتراف کرد که با کمک شرکت پالایشگاه اراک، پالایشگاه مریوان ساخته میشه..
و جالبه که رییس دفتر استاندار هم اراکیه و جالبه اصرار زیادی هم دارند که پالایشگاه ساخته بشه و نه هیچ واحد تولیدی دیگه ای!!
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
آقای علوی خودشماهم که درجریان انتخابات نقشه چهارراه میدان فعلی رادرمسجدجامع اعلام نمودید که کارچهارراه تمام شدعه وانشاء الله دربهار95 اجرایی خواهدشد پس چرابعدازانتخاب حضرتعالی این نقشه به هوارفت و4ماه ازسال گذشت خبری نشد ودرسفراخیرتان به شهرستان دیواندره به شمااعلام نمودند که چرانقشه چهارراه اجرایی نشد فرمودید این چهارراه منتفی شده انشاء اله درنزدیکی پارک یک چهاراه برایتان درست می کتیم پس بایدبدانید اینهمه وعده وعیدها ازطرف شمانمایندگان وازطرف دولت همه وهمه دروغ ازآب درآمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار