سخنان دستیار روحانی درباره آموزش زبان کُردی در مدارس کردستان و واقعیت موضوع
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام در حالی دیروز عنوان کرده که «دولت دستور داده که زبان‌های محلی کُردی و تُرکی در مناطقی که زبان اصلی مردم محلی این زبان‌هاست، در مدارس آموزش داده شود» و «این طرح در مدارس کردستان اجرا شده» که مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: چنین فضا و برنامه‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 31 May 2016

رشید قربانی در گفت‌وگو با تابناک کردستان با اشاره به اخباری که در برخی رسانه‌های دولتی و نیز فضای مجازی درباره اجرای طرح آموزش زبان کُردی در مدارس استان کردستان اظهار کرد: چنین فضا و برنامه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: از دو سال پیش در کتاب‌های فارسی پایه اول و دوم متوسطه اول دو درس به صورت خط‌چین برای همه استان‌ها در نظر گرفته شده و در مقدمه کتاب‌ها ذکر شده معلمان مجاز هستند در قالب ادبیات محلی از امکان در نظر گرفته شده برای جایگزینی محتوا استفاده کنند و این موضوع مختص کردستان هم نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه چنین چیزی که در کردستان زبان کُردی در مدارس آموزش شود نداریم تصریح کرد: تاکنون وزارتخانه هم برای انجام چنین کاری رسماً موردی را به ما ابلاغ نکرده است.

خبرگزاری دولت در خبری عنوان کرده که دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دیروز در گفت‌وگو با این رسانه اعلام کرده «دولت دستور داده که زبان‌های محلی کُردی و تُرکی در مناطقی که زبان اصلی مردم محلی این زبان هاست، در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود» و «این طرح در مدارس استان کردستان اجرا شده» است.

سخنان نقل شده از زبان علی یونسی در حالی به سرعت در فضای مجازی کردستان توسط نزدیکان دولت بازنشر شده که ظاهراً اجرای طرح آموزش زبان کُردی در مدارس استان واقعیت ندارد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان پاک سرشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
دولت وعده داده عمل نکرد.ً..چرا مسولین استانی پیکیر نبودن...؟!؟!؟این قضیه بر میکرده به ضعفه مدیریتی در استان....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار