«همه کسانی که دل در گرو توسعه کردستان دارند باید از فضای انتخابات گذر کنند»
فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اینکه همه کسانی که دل در گرو توسعه کردستان دارند باید از فضای انتخابات گذر کنند گفت: مردم کردستان نیازی به سخنرانی ندارند و آنچه را در عمل برای خدمت به آنها انجام شود می‌بینند و در زمان مناسب قدرشناسی خود را نشان می‌دهند همچنان که بارها شاهد این امر بوده‌ایم.
کد خبر: ۲۲۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 07 May 2016

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با تابناک کردستان با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان اظهار کرد: مردم بابصیرت استان کردستان با درکی عمیق از مسائل پیرامون خود و در شرایطی که بدخواهان این مردم قصد برهم زدن فضای آرام انتخابات در استان را داشتند، در صحنه حضور پیدا کرده و به آنچه وظیفه شرعی و قانونی‌شان بود عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه پارامترهای مختلفی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار است گفت: رویکردهای متفاوت انتخاباتی گذشته و حال برخی افراد در انتخابات اخیر نمود داشت، ولی مردم بدون توجه به جنجال‌های ایجاد شده به وظیفه خود عمل کردند و در مجموع دو مرحله، مشارکت آنها قابل قبول بود.

مردم کردستان نشان دادند شناخت خوبی از موضوع انتخابات دارند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به شرایط حاکم بر فضای استان در زمان برگزاری دور دوم انتخابات اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود شرایطی که در استان به وجود آمد ـ و باید در شرایط و زمان مناسب به آن پرداخت ـ مردم نشان دادند که شناخت خوبی از موضوع انتخابات دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در انتخابات امسال کردستان نمود پیدا کرد آن بود که شهروندان ثابت کردند افرادی را که خادم واقعی مردم بوده و آنهایی را که ادعای خادم بودن دارند به خوبی از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

برنده انتخابات از نظر فرمانده سپاه کردستان

سردار رجبی با اشاره به اینکه در مجموع باید مردم استان کردستان را برنده اصلی انتخابات بدانیم افزود: ما به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه خود می‌دانیم از همه کسانی که در پروسه انتخابات مشارکت داشته‌اند بدون لحاظ این امر که به چه کاندیدایی رأی داده‌اند صمیمانه تقدیر کنیم.

وی با اشاره به روند برگزاری انتخابات در استان تأکید کرد: همه کسانی که دل در گرو انقلاب، نظام و حاکمیت دارند به برگزاری یک انتخابات خوب و سالم کمک کردند که در این باب تلاش رسانه ملی و سایر رسانه‌های فعال استان، مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی که در تأمین امنیت انتخابات نقشی مؤثر داشتند، شایسته قدردانی است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان گفت: وظیفه حفاظت از صندوق‌های انتخاباتی از نظر قانون بر عهده همکاران ما در نیروی انتظامی است ولی با توجه به نیاز استان و شرایط سخت دسترسی به بعضی روستاهای دورافتاده و نیز صعب‌العبور بودن برخی مناطق، سپاه کردستان دو برابر آنچه تکلیف شده بود، نیرو در اختیار ستاد انتخابات قرار داد و با تلاش خادمان مردم در حوزه تأمین امنیت، کوچکترین مشکل امنیتی در انتخابات به وجود نیامد.

اهانت برخی افراد به جامعه ایثارگری کردستان مایه تأسف بود

وی به فضای به وجود آمده در کردستان در ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: اهانت برخی افراد به جامعه ایثارگری و نیز عموم مردم کردستان در ایام تبلیغات انتخابات مجلس دهم در استان، مایه تأسف بود.

سردار رجبی تصریح کرد: دفاع از کردستان و تمامیت این آب و خاک در دوران جنگ تحمیلی منحصر به یک قشر خاص نبوده و همه مردم ایران اسلامی و همچنین مردم شریف کردستان در این امر مقدس مشارکت داشته‌اند.

وی به عملیات‌های انجام شده برای بیرون راندن دشمن متجاوز از خاک کشور اشاره کردو گفت: در همه عملیات‌های انجام شده مردم عادی به عنوان یک نیروی مؤثر، هم‌گام با رزمندگان در صحنه حضور داشته‌اند و علاوه بر آن هزینه‌های بسیاری در خلال بمباران‌های انجام شده توسط متجاوزان بعثی متحمل شده‌اند که از نمونه‌های بارز آن بمباران 28 دی‌ماه سال 65 سنندج و 15 خردادماه سال 63 بانه است.

نامزدهایی که در انتخابات موفق نبوده‌اند به دنبال خدمت در عرصه‌های دیگر باشند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس، مردم کردستان را اعضای یک خانواده بزرگ عنوان کرد و احترام به اعضای این خانواده را یک امر واجب برای سایر اعضا خواند و افزود: جایگاه رفیع مردم کردستان در دفاع مقدس و دفاع از کشور بر کسی پوشیده نیست و آنچه در این میان مایه تأسف می‌شود آنکه افرادی ـ که به نظر می‌رسد ابزار دست افرادی دیگر برای رسیدن به مطامع‌شان شده‌اند ـ بدون توجه به این مهم خاطر شهروندان را مکدر می‌کنند.

وی به آمار بالای نامزدهای نمایندگی مجلس در کردستان اشاره کرد و با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تنها از شش نفر تشکیل می‌شود و طبیعتاً بسیاری از نامزدها نمی‌توانند در این عرصه به آنچه مطلوب‌شان است برسند اظهار کرد: کسانی که در این انتخابات نامزد شده و نتوانسته‌اند به مجلس راه پیدا کنند باید در عرصه‌های دیگر به دنبال خدمت به مردم کردستان باشند.

خدمت به مردم کردستان حد و مرز نمی‌شناسد

سردار رجبی گفت: خدمت به مردم کردستان حد و مرز نمی‌شناسد و اگر نامزدهای راه نیافته به مجلس واقعاً دل در گرو خدمت داشته باشند عرصه‌های خدمت فراوان است و آنها باید دلسوزی خود را در عمل به مردم ثابت کنند.

وی افزود: کسانی که معتقدند توسعه در کردستان مطابق آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است هنوز محقق نشده، باید همه توان خود را در محقق ساختن این امر به کار گیرند.

منتخبان مجلس فارغ از حاشیه‌ها، برای خدمت سر از پا نشناسند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن تبریک به کسانی که توانسته‌اند اعتماد مردم کردستان را برای حضور در خانه ملت کسب کنند خاطر نشان کرد: به عنوان یک شهروند کردستانی انتظارم از منتخبان آن است که فارغ از مسائل حاشیه‌ای، فرصت چهارساله نمایندگی را غنیمت بدانند و با یقین به این امر که این زمان به سرعت خواهد گذشت، برای خدمت سر از پا نشناسند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه به احتمال زیاد یکی از نخستین خروجی‌های مجلس دهم خواهد بود و آنچه در این برنامه نهایی شود در توسعه مناطق مختلف کشور نقشی بسزا دارد گفت: نمایندگان مردم کردستان در مجلس در محدوده وظایف قانونی خود و مدیران اجرایی هم، مطابق آنچه قانون برای آنها به عنوان تکلیف مشخص کرده، برای توسعه متوازن و همه‌جانبه کردستان تلاش کنند.

همه کسانی که دل در گرو توسعه کردستان دارند باید از فضای انتخابات گذر کنند

سردار رجبی امنیت در کردستان را پایدار عنوان کرد و گفت: تلاش نمایندگان و مسئولان برای توسعه می‌تواند به تقویت هرچه بیشتر امنیت استان و نیز آبادتر شدن کردستان منجر شود و این همان خواست عموم مردم از کسانی است که داعیه خدمت به آنها را دارند.

وی افزود: همه کسانی که دل در گرو توسعه کردستان دارند باید از فضای انتخابات گذر کنند و هر کس در هر جایگاهی در درجه اول به وظایف شهروندی خود عمل کرده و در درجه دوم اگر مسئولیتی دارد آنچه را قانون مشخص کرده اجرایی کند.

مردم نیازی به سخنرانی ندارد

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر با اشاره به اینکه مردم کردستان که در دفاع مقدس ایثارگرانی به تمام معنا بوده و پس از آن دوران هم با همه کمبودها کنار آمده‌اند تصریح کرد: از مسئولان دولتی هم انتظار داریم در حد و اندازه‌ای که شایسته این مردم نجیب و قدرشناس است عمل کنند.

وی گفت: مردم کردستان نیازی به سخنرانی ندارند و آنچه را در عمل برای خدمت به آنها انجام شود می‌بینند و در زمان مناسب قدرشناسی خود را نشان می‌دهند همچنان که همه ما بارها شاهد این امر بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار