«هرچه او می‌دوخت آن تفتیق بود»
اکثریت مردم کردستان در دو حوزه انتخابیه «سنندج، دیواندره و کامیاران» و «مریوان و سروآباد» به رغم تلاش چشم‌گیر بخشی از اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و نیز فعالیت انتخاباتی آشکار برخی مدیران برای انتخاب نمایندگانی همسو با دولت در استان، دو کاندیدای رقیب «لیست‌امید و حامیان‌دولت» را راهی بهارستان کردند.
کد خبر: ۲۲۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 30 April 2016

به گزارش تابناک کردستان، دومین مرحله دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان در حالی روز گذشته برگزار شد که از فردای برگزاری مرحله اول انتخابات در روز 7 اسفند، فعالیت‌های انتخاباتی برخی حامیان کاندیداها، فضای استان کردستان را به سوی یک فضای دوقطبی پیش برد.

در یک سوی این فضا، برخی چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب کشور و کردستان، حامیان دولت تدبیر و امید و شماری از کارگزاران دولتی قرار داشتند که از «سالار مرادی» و «امید کریمیان» حمایت می‌کردند و در سوی دیگر، اکثریت مردم کردستان و شماری از فعالان مدنی دارای پایگاه اجتماعی قرار گرفته بودند که حامی «سیداحسن علوی» و «منصور مرادی» بودند.

برگزاری گردهمایی هواداران «لیست امید و حامیان دولت» با حضور «محمدرضا عارف» هم از شاخص‌ترین برنامه‌های انتخاباتی در کردستان بود که سوم اردیبهشت در سنندج برگزار شد و البته با حواشی فراوانی همراه شد.

حساسیت انتخابات 10 اردیبهشت در کردستان سبب شد یک جنگ روانی تمام عیار، حداقل در فضای شبکه‌های مجازی بین چهره‌های شاخص دو طیف روی دهد که فعالیت هواداران «لیست امید و حامیان دولت» در این فضا هم قابل تأمل بود.

با این اوصاف اما، این قدرت و اراده توده خاموش مردم کردستان ـ که عضو هیچ دسته و جناح سیاسی نیستند ـ بود که فارغ از هیاهو، ثابت کرد در نهایت همان چیزی رقم خواهد خورد که مردم اراده کنند و تلاش‌های مغایر با اراده اکثریت از سوی هر شخص، گروه و دسته‌ای که باشد با شکست مواجه خواهد شد و این همان خاصیت «دموکراسی» است.

درباره انتخابات کردستان، نتایج به دست آمده از آن و نیز پیام انتخاب‌های صورت گرفته توسط مردم، برای دولت‌مردان در مرکز، گفتنی‌هایی است که به بعد موکول می‌کنیم.

فرید کریمی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
ناخدا عارف هم نتوانسته آن را نجات دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار