معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: در حمایت از توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مراکز تبادل و کافه‌های کتاب در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 14 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، طاهر شریفی صبح امروز در نشست با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی اردبیل با تأکید بر اهمیت کتاب و اشاعه کتاب‌خوانی در جامعه، حمایت خود را در خصوص راه‌اندازی مراکز تبادل کتاب و کافه کتاب‌هایی با محوریت مباحث فرهنگی و کتاب‌خوانی اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: در حمایت از توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مراکز تبادل و کافه‌های کتاب در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه آفرینش هر تمدنی براساس کتاب و مردم کتابخوان و آگاه بوده است، اظهار کرد: تناسب پیشرفت جوامع توسعه یافته و درصد کتابخوانی مردم آن جوامع، خود گویای رابطه کتاب و توسعه‌یافتگی است.

وی، راه‌اندازی مرکز تبادل کتاب با هدف توزیع دانائی در جامعه و اشتراک مردم در کتاب‌های یکدیگر را طرحی درخور توجه بیان کرده و از کافه کتاب‌ها به عنوان مراکزی جدید در جهت دیدار اهل فرهنگ و بحث و گفتگو در خصوص مباحث کتاب‌خوانی یاد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل مساعدت دستگاه‌های مرتبط برای راه‌اندازی این‌گونه مراکز را سبب توسعه‌یافتگی فرهنگی جامعه دانسته و تصریح کرد: مسئولان شهری و فرهنگی، باید با استقبال از ایده‌های فرهنگی و هنری جوانان، سعی در رفع کاستی‌های آن داشته باشند و با برخوردهای نامناسب، دلسردی آنها را موجب نشوند.

مصمم به راه‌اندازی کافه کتاب‌ها هستیم

در این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با برشمردن برخی مراکز جدید کتاب‌خوانی در شهرهای بزرگ کشور، شهر کتاب، کافه کتاب و مرکز تبادل را از ایده‌های جدید فرهنگی بیان کرد که در سطح پایتخت و شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده و با استقبال پرشور اهالی فرهنگ، هنر و ادب روبه‌رو شدند.

رباب عزیزخانی، مساعدت نهادهایی همچون شهرداری را در راه‌اندازی این‌گونه مراکز فرهنگی، مهم ارزیابی کرده و گفت: انتظار ما این است که مسئولان ذیربط، یاریگر جوانان در اجرای ایده‌های خلاقانه آن‌ها باشند چرا که توسعه فرهنگی شهر در گرو اجرای اینگونه ایده‌ها است.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه‌های عمومی، کتاب‌خوانی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی شهرنشینی قلمداد کرده و خاطرنشان ساخت: بسیاری از هزینه‌های سخت‌افزاری در حوزه‌های شهری و اجتماعی، با سرمایه‌گذاری در امر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کاهش خواهند یافت چرا که کتاب‌خوانی، افراد را در قالب شهروند فرهیخته پرورش خواهد داد.

در این دیدار، بهرام شاهدوست مجری طرح مرکز تبادل کتاب و خانم عبادی مجری طرح کافه کتاب، توضیحاتی در خصوص طرح‌های خود ارائه داده و خواستار مساعدت مسئولان شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار