بانوی کارآفرین علاوه بر اینکه شیرین ترین حماسه مادری را به نمایش گذاشته، بلکه خواستن، توانستن است را نیز را برای خود صرف کرده است.
کد خبر: ۲۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 10 April 2015

امروزه در عرصه هاي مختلف، شاهد درخشش چهره زن ايراني هستيم و روز مادر و هفته زن فرصت مغتنمي است كه با تمهيدات مناسب و برنامه ريزي شايسته در جهت تبيين نقش زنان در جامعه و گراميداشت مقام زن و مادر اقدام شود.

سرپرستی خانواده از نظر اسلام و قانون اساسی برعهده مرد است اما به هر دلیلی اگر مرد توانایی لازم را برای ایفای نقش خود نداشته باشد،زن وارد صحنه کار میگردد و با ایفای نقشهای مختلف همانند مادری برای فرزندان،پر کردن جای خالی پدر برای فرزندان و نان آوری خانه بر عزم و اراده زنان این سرزمین صحه میگذارد.

در میاندوآب نیز هستند زنانی که وظیفه سرپرستی خانواده را نیز بر عهده دارند که بر اساس آمار، تعداد آنها بیش از سه هزار و 200خانوار است.

این تعداد خانوار توسط بانوان کارآفرینی سرپرستی می شوند که باید علاوه بر وظایف مادری خود به عنوان نان‌آور خانه نیز مشغول باشند واین مسئولیت آنان را دو چندان می سازد.

خانم شهناز قربانی، چهار سال پیش همسر خود را از دست داده و اکنون با فرزندانش زندگی می کند.

این بانوی کار آفرین که دارای چهار فرزند، سه دختر ویک پسر هست، از پنج سال پیش به شغل شیرینی پزی مشغول بوده و درآمد و خرجی خانواده خود و دامادش را نیز از این طریق تامین می کند.

وی که با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) کار خود را شروع کرده است، می گوید: دامادم در شیرینی پزی کار می کرد و ما هم وامی را از کمیته امداد دریافت کرده و به همراه پسرم مغازه ای را اجاره کردیم و مشغول به کار شدیم و اکنون نیز چهار خانواده از این شغل به صورت مستقیم روزی می خورند.

خانم قربانی با توصیه به جوانان برای کار آفرینی، از مسئولین نیز خواستار حمایت از نیازمندان و زنان سرپرست خانوار است تا با اشتغال وکار آفرینی محتاج کسی نباشند.

این بانوی کارآفرین میاندوآبی در سال های گذشته در سطح استان به عنوان یکی از کارآفرینان برتر سرپرست خانوار انتخاب و تجلیل شده است و اکنون نیز بزرگترین آرزویش مانند همه مردم ایران اسلامی، ظهورامام زمان(عج)، طول عمر پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی وخوشبختی و سعادت برای جوانان هست.

منبع:زرین خبر-(بخشی از گزارش زرین خبر)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار