رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد
رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به فعالیت 154 شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در کردستان گفت: 590 عضو افتخاری در شوراهای حل اختلاف استان فعالیت داشته و 74 قاضی هم به صورت پاره وقت با این شوراها همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 09 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، علی اکبر گروسی امروز در همایش هم اندیشی اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف در سنندج اظهار کرد: امروزه حجم وسیعی از پرونده ها در دستگاه قضا وجود دارد و این دستگاه به معنای خاص قادر به رسیدگی به همه مراجعین و سرعت و دقت در آن نیست لذا در این راستا نهادهای شبه قضایی نقش بسیار موثری دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید قوه قضاییه را در ایفای بهتر وظیفه خود کمک کنند گفت: شوراهای حل اختلاف در سطح کشور در همین راستا فعالیت کرده و نقش بسیار موثری در تسریع رسیدگی به پرونده های قضایی دارند.

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه فعالیت های بسیار خوبی در سطح استان در حوزه های مختلف پیشگیری از وقوع جرم و حوزه داوری انجام شده تصریح کرد: هم اکنون در اتاق بازرگانی، کانون وکلا و حوزه حقوقدانان استان کانون داوری تشکیل شده است.

وی گفت: مردم دعاوی و اختلافات خود را برای داوری به این کانون ها ارجاع می‌دهند و مردم استان کردستان برای رفع مشکلات خود از این کانون ها استقبال خوبی دارند.

گروسی با بیان اینکه مسئله صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان بسیار مورد توجه قرار گرفته افزود: از اول سال جاری تا پایان بهمن ماه 53 هزار و 429 پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده که 53 هزار مورد از این تعداد مختومه شده است.

وی به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف اشاره و اظهار کرد: در این قانون صلاحیت شوراهای حل اختلاف گسترش پیدا کرده اما در وظایف شوراها با چالش‌هایی روبرو شده‌ایم.

رئیس کل دادگستری کردستان خواستار ساماندهی نیروهای شاغل در شوراهای حل اختلاف و همچنین توجه به ساختمان اداری در برخی شهرستان‌ها شد و بر تامین بودجه کافی به شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت 154 شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در کردستان گفت: 590 عضو افتخاری در شوراهای حل اختلاف استان فعالیت داشته و 74 قاضی هم به صورت پاره وقت با این شوراها همکاری می‌کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار