استاندار کردستان مطرح کرد
استاندار کردستان گفت: توجه به حوزه بهداشت روان در پایگاه‌های سلامت را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی مردم به حوزه بهداشت روان در کشور و استان ما و عدم تمایل آنها به مراجعه به پزشکان از مشکلات اصلی در این حوزه است.
کد خبر: ۱۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 20 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بحث بهداشت که پیشگیری نیز در آن قرار می‌گیرد یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه در زمینه توجه به حوزه پیشگیری در اجرای این طرح قبلا گله‌مندی‌هایی وجود داشت گفت: یکی از دلایل مهم که در این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفت، این بود که در حوزه سلامت یک حالت بحرانی در کشور داشتیم و مردم نگرانی‌های بسیاری داشتند.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به اعتراض‌هایی که به این حوزه وجود داشت، دولت و وزارت بهداشت و درمان تمام تلاش خود را در آغاز اجرای طرح تحول سلامت روی بخش درمان و بعد از آن سلامت قرار داده است.

وی تحلیل آمارها در حوزه بهداشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمامی آمارها حتی آن دسته از آمارهایی که روند مثبتی دارند در حوزه بهداشت باید در استان تحلیل شوند.

زاهدی افزود: باید با تحلیل واقعی آمارها علت‌های نقاط ضعف و یا مثبت را پیدا کرده و براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خطر در شیوع بیماری‌ عمدتا بیشتر استان‌های مرزی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه استان ما به دلایل مختلف از جمله درگیری طولانی با جنگ‌ها کمتر به حوزه بهداشت و سلامت توجه کرده‌اند و همین امر روند افزایش بیماری‌ها و در نتیجه شیوع و انتقال آن را به واسطه مراودات عادی که وجود دارد به استان ما افزایش می‌دهد.

استاندار کردستان توجه به حوزه بهداشت روان در پایگاه‌های سلامت را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی مردم به حوزه بهداشت روان در کشور و استان ما و عدم تمایل آنها به مراجعه به پزشکان از مشکلات اصلی در این حوزه است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در مورد توجه به موضوع بهداشت روان باید به عنوان امری مهم مورد توجه قرار گیرد و اطلاع‌رسانی‌های مختلف انجام شود.

زاهدی اظهار کرد: تعداد بیماری‌ها و نارسایی‌ها در حوزه بهداشت روان در جامعه زیاد است، اما متاسفانه با وجود امکانات فراهم شده فرهنگ مراجعه به پزشک و درمان آن پایین است.

وی گفت: افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در صحنه و در هنگام انتقال در استان نیز از مسائل بسیار مهمی است که در دوشنبه جاری به همین دلیل جلسه‌ای خاص استان در مرکز مدیریت راه‌ها برگزار و مشکلات به صورت ویژه بیان خواهد شد.

استاندار کردستان ارائه آمار دقیق در زمینه افزایش نرخ آمار مبتلایان به سرطان در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آمار مبتلایان به سرطان در استان باید به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگر در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند قطعا به دنبال پیشگیری خواهند بود و هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهند.

استاندار کردستان بر ترویج بیش از پیش آموزش‌های پیشگیرانه در زمینه مقابله با شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را در استان مورد تاکید قرار داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در این راستا بین دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و دام‌پزشکی استان برای مقابله جدی با انتقال و شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در استان باید وجود داشته باشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار