استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: مرز سیران‌بند طی هفته آینده بسته می‌شود که از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار نیروها در آن صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۸۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 16 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: مرز سیران‌بند طی هفته آینده بسته می‌شود که از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار نیروها در آن صورت بگیرد.

وی به قاچاق کالا و وضعیت استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: بازگشت کالاهای تاریخ مصرف گذشته ورودی به کردستان به مبدا امکان‌پذیر نیست، چرا که این کالاها از طریق قاچاق به کردستان وارد می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا که برای سلامت انسان و محیط زیست مضر هستند، باید در اولویت قرار گیرند.

وی انجام رایزنی‌های لازم برای امحای سم‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان را ضروری دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان و واردکنندگان مواد محترقه در مرزهای استان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

زاهدی برخورد جدی با قاچاق خشکبار، گل و گیاه و میوه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای جلوگیری از واردشدن صدمه به سلامت مردم ورود این نوع کالاها به استان ممنوع شود.

وی ورود و خروج انواع حیوانات وحشی و اهلی بدون مجوز به استان بویژه خروج گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کردستان به مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان توصیه کرد اطلاعات مربوط به ورود و خروج حیوانات اهلی و وحشی و سایر موارد مرتبط با این حوزه را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

وی ایجاد نمایشگاه‌های عرضه کالا قبل از تعطیلات نوروزی و شب عید را ضربه زدن به اقتصاد خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها که عموما کالاها بی‌کیفیت در آنها عرضه می‌شود به کسب و کار بازاریانی که در طول سال تمام امید خود را به فروش شب عید بسته‌اند، لطمه می‌زند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار