مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل گفت: برای رونق‌بخشی به منطقه نمونه گردشگری شورابیل در بخش جذب گردشگران رستوران شناور در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 29 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فضیلت ابراهیمی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای منطقه نمونه گردشگری شورابیل اظهار کرد: بر اساس طرح جامعی که برای مجموعه شورابیل تهیه و تدارک دیده‌ایم تلاش ما بر این است تا توسعه شورابیل در ابعاد مختلف انجام شود که قطعا بر اساس طرح جامع این برنامه‌ریزی‌ها در قالب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسیر پیاده‌روی و سلامت مجتمع تفریحی و توریستی شورابیل در قالب رینگ تعریف شده در حال تکمیل و اجرا است، بیان کرد: در حالی که پیش از این عملیات اجرایی این پروژه 50 درصد پیشرفت داشت در مدت کوتاهی که مدیریت این مجموعه را عهده‌دار شدیم به روند اجرای پروژه سرعت دادیم تا رینگ پیاده‌روی و سلامت شورابیل به سرعت اجرایی شود که در حال حاضر این پروژه 90 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل افزود: امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی شاهد تکمیل و انجام مراحل نهایی پروژه باشیم.

ابراهیمی از طراحی احداث و اجرای برخی پروژه‌های تفریحی و توریستی در داخل مجموعه آبی شورابیل خبر داد و یادآور شد: با رایزنی‌هایی که انجام شده سرمایه‌گذاری برای احداث رستوران شناور در داخل دریاچه شورابیل اعلام آمادگی کرده که طرح اجرایی برای انعقاد قرارداد به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری ارسال شده تا بعد از بررسی‌های مختلف زمینه اجرایی آن فراهم آید.

وی از راه‌اندازی چندین دستگاه تفریحات سالم آبی در داخل دریاچه شورابیل خبر داد و گفت: از جمله این دستگاه‌ها زیپ‌لاین به عنوان دستگاه فشرده بازی روی آب برای جوانان، جت‌اسکی و تیوپ‌های شناور روی آب و همچنین خرید و نصب بالن‌های هوایی است که به صورت سازه سبک امکان اجرایی مطلوب‌تری را پیدا می‌کنند.

ورودی‌های جدید برای شورابیل

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری شورابیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از سال آینده و با تعبیه ورودی‌های جدید فضای مناسب به عنوان پارکینگ برای خودروها و ممنوعیت ورود آنها به رینگ اصلی تعبیه و طراحی شده است، گفت: در کنار کمپ‌های گردشگری چندین پارکینگ نیز برای خودروهای ورودی به شورابیل پیش‌بینی شده تا بدون اینکه وارد رینگ شورابیل شوند در این پارکینگ‌ها توقف کرده و اجازه دهند مسیر پیاده‌روی، سلامت و دوچرخه‌سواری محل تفریحات سالم مردم باشد.

ابراهیمی ادامه داد: برای تردد راحت مردم در حرکت سریع در مسیر هفت کیلومتری شورابیل قطار چرخ‌دار لاستیکی پیش‌بینی شده تا در دو مسیر رفت و برگشت شورابیل فعالیت کنند و امکان نقل و انتقال راحت مردم در مجتمع شورابیل فراهم آید.

وی بیان کرد: در مجموع با ورودی حال حاضر، سه ورودی برای شورابیل پیش‌بینی شده تا هموطنان‌مان به راحتی بتوانند به این مجتمع ورود پیدا کرده و گردشگران و مسافران از زیبایی‌های این منطقه بیشتر و بهتر استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار