مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری ۹ نشست کتاب‌خوان در این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 07 January 2016

به گزارشخبرنگار مهر،رباب عزیز خانی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه نشست کتاب‌خوان شهر سرعین تصریح کرد: سلسله نشست‌های کتاب‌خوان باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه و در بین اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی با تأکید به‌ضرورت نهادینه کردن اهمیت کتاب در جامعه افزود: درواقع نشست کتاب‌خوان فرصت هم‌اندیشی افراد اهل مطالعه و دوستدار کتاب را فراهم می‌سازد تا به تبادل معلومات آخرین مطالعات خود اقدام کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به برگزاری موفق نشست‌های کتاب‌خوان در شهرستان‌های مختلف تصریح کرد: این طرح با استقبال کتاب‌خوانان مواجه شده و موجب شده نگاه‌ها به اهمیت کتاب معطوف شود.

عزیز خانی با اذعان به اینکه کتاب‌خوانان در این نشست‌ها یکی از کتبی که مطالعه کرده‌اند را به انتخاب شخصی برای حضار جلسه به‌صورت اجماعی توضیح می‌دهند، ادامه داد: درعین‌حال مشخصات کتاب نیز در اختیار حضار در جلسه قرار می‌گیرد تا افراد علاقه‌مند کتاب را تهیه کرده و مطالعه کنند.

وی افزود: در هر نشست ۱۰ کتاب‌خوان برگزیده از شهرستان‌ها هرکدام در مدت‌زمان ۱۰ دقیقه به تشریح مشخصات کتاب و موضوعیت آن می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بابیان اینکه انتخاب موضوع کتاب آزاد است، تأکید کرد: درواقع هدف معرفی کتب شاخص برای علاقه‌مندان به کتاب است.

وی بابیان اینکه در اغلب نشست‌ها از مدیران شهرستانی نیز دعوت می‌شود، اضافه کرد: درواقع سلسله نشست‌های کتاب‌خوان می‌تواند توجه مسئولان را نیز به مقوله کتاب جلب کند.

عزیز خانی با اذعان به برگزاری دو نشست در اردبیل، دو نشست در پارس‌آباد و یک نشست در هر یک از شهرستان‌های بیله سوار، مشگین شهر، نمین، نیر و سرعین متذکر شد: در سایر شهرستان‌ها نیز نشست کتاب‌خوان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار