معاون سپاه کردستان خبر داد
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی در طول یک سال گذشته 994 طرح اقتصاد مقاومتی با حضور 3 هزار و 603 نفر توسط سپاه در استان کردستان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 16 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی در جشن ازدواج 90 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان که ظهر امروز در کانون امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اقدام به ازدواج و زمینه‌سازی برای ترویج آن در جامعه یک عمل صالح و حسنه از دیدگاه دین و قرآن است.

وی با بیان اینکه انقلاب، اسلامی، کمیته امداد، دفاع مقدس و جهاد سازندگی واژه‌های جدیدی است که انقلاب اسلامی ایران آن را به جامعه عرضه کرده است، گفت: فلسفه اصلی ورود این واژه‌ها به دایرةالمعارف انقلاب اسلامی تلاش و زمینه‌سازی برای ترویج سبک زندگی اسلامی، قرآنی در جامعه مسلمان ایران بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: رشد، تعالی و قرآنی شدن انسان‌ها از دیگر فلسفه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام راحل بوده و با این هدف کرامت انسانی را در بالاترین جایگاه قرار داده است.

وی گفت: اگر قرآن، نماز، صداقت، راستی را چاشنی زندگی قرار دهیم یک زندگی با سبک اسلامی را در مقابل سبک زندگی غربی در خانواده خود ایجاد کرده‌ایم.

سرهنگ حسینی افزود: اگر مبنای زندگی زنان و مردان ما در جامعه قرآن و دین باشد دنیایی پاک و طیبی را که منجر به پایداری خانواده‌ها و جامعه می‌شود تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بسترساز حیات طیبه برای مردم ایران اسلامی بود، خاطر نشان کرد: مبنای زندگی باید بر اساس بشارت‌های قرآنی شکل بگیرد و هدف اصلی انقلاب اسلامی نیز بر همین اصل بنا نهاده شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تشکیل و فعالیت نهادهای مختلف در راستای حفظ انقلاب و تلاش در حوزه محرومیت‌زدایی و غیره نیز با توجه به این اصل مهم در انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

وی از سپاه انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد ارزشی و از بطن مردم نام برد و افزود: سپاه از جنس مردم و از بین جامعه جوشیده و همین امر موجب اقتدار و عزت روز‌افزون آن در عرصه انجام رسالت‌هایش شده است.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: جوشش این نهاد انقلابی از بین مردم یکی از مهم‌ترین عواملی است که استکبار جهانی برخورد با سپاه را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به عضویت بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور در بسیج، گفت: ایران اسلامی تنها کشوری است که مردم آن به عنوان مولفه اصلی قدرت در جهان شناخته شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: سپاه انقلاب اسلامی از بطن مردمی است که مقاومت و ایستادگی آنها در عرصه جهانی حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرق‌های اساسی با تمام ارتش‌های دنیا دارد، خاطرنشان کرد: سپاه در هر زمانی با توجه به نیاز کشور وارد عرصه عمل می‌شود و همین امر آن را از سایر ارتش‌ها متمایز کرده است.

سرهنگ حسینی به اقدامات سپاه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حماسه‌های بی‌نظیر نیروهای سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: امروز سپاه در عرصه محرومیت‌زدایی نیز کارنامه درخشانی در مناطق محروم و دورافتاده کشور دارد.

وی با بیان اینکه سپاه بیت‌المقدس در طول 2 سال گذشته 3 هزار و 112 پروژه محرومیت‌زدایی را در استان کردستان اجرا کرده است، گفت: این تعداد پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال اجرا شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی هم در طول یک سال گذشته 994 طرح اقتصاد مقاومتی با حضور 3 هزار و 603 نفر توسط سپاه در استان کردستان اجرا شده است.

وی از پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به افراد واجد شرایط در استان خبر داد و گفت: 72 میلیارد ریال در زمینه حمایت از زنان بی‌سرپرست و ایتام در استان کردستان هزینه شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: سپاه بیت‌‌المقدس با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه ازدواج ورود و به تعداد قابل توجهی از نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد در این زمینه خدمات‌رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم‌یاری و تلاش در راستای محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین دلایل ورود سپاه به این حوزه بوده گفت: امروز به برکت مشارکت مردم امنیت پایدار و مردم محور در کشور حاکم است و تلاش برای خدمت به این مردم در راس برنامه‌های سپاه قرار گرفته است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار