نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در اشعار حماسی عاشورا که از زبان امام حسین(ع) و اهل بیت است، دفاع از دین با تمام وجود موج می‌زند و یکی از موارد مهم در اینگونه کنگره‌ها، این است که در عین حفظ ظواهر، شاخصه‌ها را درک کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 03 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی، در جلسه شورای سیاست‌گذاری و رونمایی از پوستر هشتمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: اگر امام حسین(ع) اسوه شود، جامعه سعادتمند و به جایگاه واقعی خود می‌رسد و مردم قادر به آباد کردن دنیا و آخرت خود خواهند شد.

وی با بیان اینکه امام حسین برای مسلمان و غیرمسلمان و همچنین برای مبارزه با استعمار و حرکت در مسیر تعالی، اسوه زیبایی است، گفت: این موضوع نیازمند تبیین است و باید از همه ابزارها به این منظور استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هنر در عاشورا جلوه زیادی دارد، تصریح کرد: شعر در عاشورا نقش داشته است و امام حسین(ع) مطالب خود را در همین قالب شعر بیان کرد.

وی با بیان اینکه ذلت‌ناپذیری از ویژگی‌های بارز امام حسین بود، گفت: اگر انسان اهداف متعالی داشته باشد، می‌تواند رشد کند، اما دنیاطلبی انسان را بی‌آبرو کرده و دنیا و آخرت او را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: در اشعار حماسی عاشورا که از زبان امام حسین(ع) و اهل بیت است، دفاع از دین با تمام وجود موج می‌زند و یکی از موارد مهم در اینگونه کنگره‌ها، این است که در عین حفظ ظواهر، شاخصه‌ها را درک کنیم.

وی با بیان اینکه باید الگوها را یافت و برای جامعه تبیین کرد، گفت: باید فعالیت‌ها در اینگونه کنگره‌ها با تحقیق و پژوهش محور باشد و در صورتی که مفاهیم با زبان شعر بیان شود ماندگار خواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار