ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کنار واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و مهندسی زمینه ساز ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 19 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، رحیم یونسی از افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در استان خبر داد و افزود: ایجاد و توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تأثیر بسزایی در ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه‌های مختلف صنعت دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل هدف از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی و بین کارگاهی را ارتقای مهارت، کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، صیانت از نیرو‌های کار و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر دانست و اظهار کرد: این مراکز در کنار صنایع علاوه بر رونق بخش‌های تولید زمینه افزایش بهره وری بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی آن بخش را فراهم می‌کند.

به گفته وی، توانمندسازی و بروزرسانی سطح مهارت شاغلین و نیرو‌های کار و بالا بردن بهره وری در بنگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است و از این رو یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل در سال جاری افزایش و توسعه سطح همکاری‌ها با بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی است.

یونسی با بیان اینکه در این مراکز نیروی کار از نزدیک با محیط کار آشنا می‌شود، افزود: در این مرحله از آموزش‌های تئوری عبور کرده و از نزدیک در رشته‌های مختلف، استادکاران آموزش‌ها را به نیروی کار ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان این‌که این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی تحقق صد در صدی داشته است، گفت: ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه از جمله شاغلان صنایع و صنوف، ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کنار واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و مهندسی بیان کرد: توجه بیشتر به امر آموزش‌های مهارتی موجب ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار