مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: امسال 38 هزار و 531 میلیارد ریال در بخش تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی پرداخت شده که نسبت به سال قبل 67.2 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 03 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، سیدصلاح قریشی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۳۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال در بخش تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه ۶۷.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اعلام کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۸۹۹ کارگاه فعال در سطح استان وجود دارد که منطقه یک سنندج با ۵ هزار و ۳۴۹ کارگاه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۵۸ هزار و ۸۱۵ نفر معادل بیش از ۳۸ درصد از کل جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

قریشی تصریح کرد: ۱۲۴ هزار و ۶۰۵ نفر بیمه شده در کردستان دارای اجباری، ۵ هزار و ۱۳ نفر بیمه شده اختیاری، ۳۴ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه شده مشاغل آزاد، ۱۸ هزار و ۶۰۴ نفر بیمه رانندگان، ۱۰ هزار و ۶۲۴ نفر بیمه قالیبافی و ۲۲ هزار و ۷۲ نفر بیمه کارگران ساختمانی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان افزود: در مجموع ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده اصلی و ۳۴۷ هزار و ۷۰۹ نفر در سطح استان به عنوان بیمه تبعی زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی استان را ۳۸ هزار و ۱۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۲۸ نفر از کارافتاده و ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر بازمانده در حال حاضر زیرپوشش تامین اجتماعی استان هستند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، در مجموع ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر در قالب بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده از تامین اجتماعی استان مستمری دریافت می‌کنند.

وی از افزایش ۳.۸ درصدی بیمه شده جدید در استان خبر داد و گفت: طرح تفکیک شعبه و درمانگاه تامین اجتماعی شعبه قروه در دست اقدام و زمین مورد نیاز آن نیز در حال تامین است و طرح بیمه فراگیر خانوادگی از فرصت‌های ایجاد شده برای بیمه شدگان در سطح استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: در راستای سهولت در خدمات‌رسانی بیشتر به مشترکین سازمان تامین اجتماعی بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده است و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمام بیمه‌شدگان در بخش‌های مختلف فراهم است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار