استاندار کردستان گفت: نقش روحانیون در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است و باید اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند‌.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 17 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: گرایش و رویکرد دولت‌ها با هم متفاوت است و نوع ارزیابی و بیانات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم نشان می‌دهد این دولت تا حدودی در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه این دولت در شرایط نامناسبی روی کار آمد، افزود: در آن زمان ارتباط مردمی با دولت ضعیف بود و اعتماد به مجموعه در پایین‌ترین حد بود،، اما دولت با عزم جدی با شعار اصیل انقلاب و اعتقاد به کار جهادی و ارتباط مردمی و تبعیت از مقام معظم رهبری وارد عمل شد.

وی با عنوان اینکه در استان کردستان به رغم اینکه خدمات زیادی در ادوار گذشته به استان ارائه شده است، گفت: در برخی بخش‌ها از جمله گازرسانی از استان‌های پیشرو بوده و امروز در آستانه تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش این نعمت هستیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: عقب‌ماندگی و کار پرحجم برجای مانده یک بر راهبرد ویژه می‌طلبد و تبعیض مثبت و نگاه ویژه‌ای به استان لازم بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه از سفر‌های رئیس جمهور به استان باید برای کار جهشی بهره بگیریم، گفت: رئیس جمهور تاکنون سه سفر به استان کردستان داشته و در تدارک سفر چهارم رئیس جمهور در شهریور سال آینده هستیم.

وی با اعلام اینکه کردستان در بین ۲۸ سفر استانی رئیس جمهور، در جذب اعتبارات رتبه اول را کسب کرد، افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، ۶ هزار میلیارد تومان جذب شد.

استاندار کردستان با اشاره به حل مشکلات بزرگ استان اعم از فرودگاه سقز، راه آهن سنندج و مشکل آب شرب سنندج، افزود: در حوزه اشتغال و رفع بیکاری کار‌هایی انجام شده، اما به دلیل موانعی که وجود دارد هنوز جای کار دارد.

زارعی‌کوشا از احیای ۷۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ از سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان سال به ۱۰۰ واحد خواهد رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: نرخ تورم و گرانی که مساله اصلی نارضایتی مردم است در دولت سیزدهم با رشد فزاینده نقدینگی کنترل شد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری کردستان در پاییز امسال گفت: تلاش می‌کنیم که هلدینگ‌های مهم کشور از جمله مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی، در حوزه‌های معدن و صنعت و گردشگری استان سرمایه‌گذاری کنند که تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

استاندار کردستان گفت: از آنجا که استان مولدی نیستیم، نرخ بالایی در برخی کالا‌ها داریم و در تلاش هستیم وضعیت به سامان برسد و با دیگر کشور‌ها ارتباطاتی برقرار کنیم.

زارعی‌کوشا در ادامه با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان برای پایش و عملیات ژئوفیزیکی هزینه شد، افزود: با این پایش‌ها ذخایر قطعی معدنی به بیش از یک میلیارد تن و ذخایر طلای قروه بصورت قطعی هشت برابر فعالیت حال حاضر است.

وی از آغاز بهره‌برداری از طلای سقز در سال آینده خبر داد و گفت: احیای زنجیره فولاد قروه و تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی کامیاران در حوزه گوجه‌فرنگی از جمله دیگر طرح‌هایی است که در حال انجام است.

استاندار کردستان گفت: کردستان از یک سال گذشته برچسب استان امنیتی دارد لذا باید با استفاده از ظرفیت‌های مهم در زمان‌های مختلف این برچسب امنیتی بودن را برداریم.

وی اظهار کرد: برچسب دیگر به استان، نرخ مشارکت پایین در انتخابات است که امیدواریم کمک شود این برچسب نیز برداشته شود چراکه افزایش مشارکت باعث توسعه کردستان خواهد شد و می‌تواند زمینه‌های توسعه بیشتر را فراهم کند.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: نقش روحانیون در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است و باید اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند.

لزوم رعایت اصل اخلاق و مطالعه در مبلغان

نماینده، ولی فقیه در کردستان نیز به وظایف مبلغان اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین وظیفه مبلغ است و اخلاق، مطالعه و رعایت شأن و متانت از اصولی است که مبلغان باید آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه عرصه تبلیغ عرصه آزمایش است و خروجی مسائل را داشته باشند، افزود: اگر مبلغ توانست این محور‌ها را در جمعی ایجاد و تقویت کند، کاری ارزنده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: ناامیدی و انفعال ۲ موضوعی است که باید از آن واهمه داشت و گاهی این برخورد از افراد انقلابی نیز صورت می‌گیرد که باید مراقب بود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار