نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: حق کردستان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 27 December 2023

به گزارش تابناک کردستان ، پرویز اوسطی عصر امروز در جلسه شورای معادن استان کردستان اظهار کرد: کردستان بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معادن کشور دارد، اما هیچ نقشی در تولید ثروت ندارد و حق استان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این حقوقات به استان برگردد منشا خیر و برکت برای استان خواهد بود و بستر توسعه را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

اوسطی افزود: منابع طبیعی ما تخریب می‌شود، اما با وجود برگزاری جلسات متعدد در مورد عملیاتی شدن یک درصد سهم منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه آنگونه که باید و شاید حقوق استان پرداخت نمی‌شود و تا کنون به یک خروجی مشخص نرسیده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری جدید پرداخت حقوق دولتی معادن استان تاکید کرد و اظهار داشت: کردستان منابع طبیعی و ثروت‌های طبیعی زیادی دارد، اما از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نمی‌شود.

وی عنوان کرد: خسارت معادن به منابع طبیعی و محیط زیست کردستان کاملا مبرهن است و حقوق این خسارت باید از تمام معادن گرفته شود تا الان این حقوق پرداخت نشده است در حالیکه قانون به صراحت مشخص کرده و باید براساس قانون عمل شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: اینکه همه معادن یک درصد از سود فروش خود را به حساب استان واریز کنند باید در شورای معادن به تصویب و اجرا شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار