استاندار خراسان‌شمالی گفت: هدف از سفر هیئت تجاری خراسان‌شمالی به روسیه فعال‌سازی بخش خصوصی در مراودات تجاری بین ایران و روسیه است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 13 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: هدف از سفر هیئت تجاری خراسان‌شمالی به روسیه فعال‌سازی بخش خصوصی در مراودات تجاری بین ایران و روسیه و به ویژه استان کالوگا است.

وی گفت: تجار خراسان‌شمالی باید در این سفر بتوانند با عقد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری امکان صادرات کالا از حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و معدن را با روسیه و استان کالوگا فراهم کنند و میزان صادرات از استان را افزایش دهند.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: به هیئت تجاری و مسؤلان امر توصیه می‌شود به صورت علمی و در چهارچوب بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای احتمالی را تنظیم و با آمادگی کامل به این سفر بروند.

حسین نژاد تلاش برای خرید کشتی را از دیگر اهداف این سفر شمرد و گفت: داشتن برنامه جدی بخش خصوصی برای داشتن دفتر تجاری در کالوگا، عقد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی آن شهر، بازاریابی در خصوص ۱۴ زنجیره ارزش استان و محصولات کشاورزی، حضور در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه، کشت فرا سرزمینی و در نهایت اطلاع رسانی از دستاوردهای سفر به مردم از الزامات سفر است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار