ماموستا سید صلاح حسامی امام جمعه سابق سنندج ۲۶ بهمن ماه و بعد از سال‌ها مجاهدت در عرصه‌های مختلف به ویژه خدمت در سنگر مقدس دین مبین اسلام دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 16 February 2022
به گزارش تابناک کردستان، مرحوم ماموستا حسامی که از خانواده سادات روستای هویه است، خود و اجدادش سالیان بسیار در خدمت مردم و ترویج آموزه‌های دینی بوده و با شکل گیری جریان‌های های انقلابی در کشور، جزو اولین افراد حامی و همراهی جنبش ملت ایران در دهه ۵۰ بودند.
ماموستا حسامی در طول بیش از نیم قرن فعالیت دینی و سیاسی، همواره در مسیر مردم و در راستای کمک به آن‌ها بود، چه در دهه ۴۰ و زمانی که با ۱۹ سال سن امام جمعه روستای هویه شد و چه در سال‌های اخیر و بعد از دهه ۹۰ که به دلیل بیماری بیشتر خانه نشین شده بود و به همین دلیل بود که او در همان روز‌های نخست انتصاب به عنوان امام جمعه سنندج به سید صلاح شهرت یافت.
این روحانی برجسته و اهل سنت در همان سن اوایل جوانی و در روز‌های پر از بحران در سنندج به دلیل فعالیت‌های گروهک‌های ضد انقلاب با شجاعت هر چه تمامتر در مسیر اهداف انقلاب، لباس امام جمعه سنندج را بر تن کرد و علیرغم همه تهدید‌ها مردانه در صحنه ایستاد.
شجاعت سید صلاح تا جایی بود که همه تهدید‌ها به سوی خود و دیگر اعضای خانواده اش را قبول کرد و حتی دستگیری و زندانی کردن پدرش نیز در سال ۱۳۶۱ نتوانست وی را از مسیری که انتخاب کرده بود، بازدارد.
طی دو سال اخیر سعادت دست داد تا بیش از ۱۸ جلسه و بالغ بر ۵۰ ساعت مصاحبه با ماموستا حسامی را انجام دهم، سید صلاح داستان ما به روایت خود و دیگران مجموعه مصاحبه‌های است که علیرغم تمامی تلاش‌ها نتوانستم در زمان حیات ایشان منتشر کنم، ولی تلاشم بر این است در اولین فرصت این اثر آماده و منتشر شود.
این اثرحاوی ناگفته‌های بسیاری از دوران حساس و ویژه اوایل انقلاب، سفر‌های مسئولان کشوری و متاسفانه در این اواخر بی توجهی است که بر این چهره انقلابی در استان کردستان وارد شده است.

روحش شاد و یادش همیشه گرامی و جاودان


آرمان نصراللهی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار