رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :
سپری گفت: در سال زراعی گذشته در سطح ۸۵۰۰ هکتار، از اراضی زراعی  استان، ۳۳۸۵۰۰ تن سیب زمینی برداشت شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 04 February 2022

به گزارش تابناک کردستان، در اجرای درخواست مشاور محترم وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، جلسه قرارگاه امنیت غذایی امروز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ با محوریت بررسی وضعیت سیب زمینی و برنج استان، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاونین، مدیران وکارشناسان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سالن جلسات سازمان، با مباحث قیمت موجودی در استان، توزیع کننده‌ها، انبار‌های احتکار، زنجیره‌های توزیع، برگزارشد.
سپری اظهار کرد:: سیب زمینی هم به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در تولید این محصول است.
وی با توجه به مانده محصول سیب زمینی در شهرستان‌های قروه ودهگلان عنوان کرد: که این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، دو قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده اند.
وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان ۳۳۸ هزار تن بوده است.
سپری باتوجه به اینکه  نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه ۷۰۰۰ هزار تن میباشد افزود: کل نباز استان در سال حدود  ۸۴ هزار تن است و  تا کنون حدود ۱۰ هزارتن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد افزود: برای پیشگیری از  بروز  مشکل  داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است، زیرا با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده فروشی‌ها قابل رصدتر میباشد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار