خانه حراج رخ‌ست وابسته به موسسه فرهنگی هنری روشن‌خانه مشق هنر برای نخستین بار حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 19 January 2022

رسول بیدرام، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر بیان کرد: آثار نخستین رویداد حراج رخ‌ست در روزهای چهارشنبه ۲۹ دیماه و پنج‌شنبه ۳۰ دیماه در سالن فیروزه هتل عباسی به نمایش درمی‌آید و عصر روز جمعه یکم بهمن ماه ساعت ۱۶ مزایده آثار برگزار می‌شود.
بیدرام بیان داشت: در این نمایشگاه 59 اثر به ارزش تقریبی مجموع 31 میلیارد و 250 تومان وجود دارد که بیشترین اثر متعلق به محمد زمان به ارزش 5 و نیم میلیارد تومان با عنوان شاهزاده خانم بود.
وی در ادامه افزود: به طور کلی آثار در 4 رشته خوشنویسی، نقاشی و نگار گری، احجام فلزی و سفالی و زربافت به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیر موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر در خصوص علت برگزاری این نمایشگاه در اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهد هنر ایران ظرفیت بالایی در خلق و آفرینش آثار بی بدلیل دارد که سبقه تاریخی آن نیز صحه بر این ادعا دارد و بستر مناسبی در بازار هنر ملی و بین المللی دارد.
بیدرام اظهار کرد: مدعوین این حراجی خانواده هنر اعم از هنرمندان، کلکسیون دار ها، مجموعه دار ها،گاری‌دار ها و کسانی هستند که به حوزه هنر علاقه مند می باشند.
وی بیان داشت: این حراجی قطره ای از دریا است که پتانسیل بسیار خوبی دارد و مهمترین هدف از برگزاری آن این است که دارایی هنرمندان تبدیل به سرمایه و خلق ارزش شود. بنا داریم با ایجاد بستری مناسب از ارزیابی و ارزش‌گذاری آثار فاخر و ارائه گواهی‌های معتبر به آن، سرمایه سازی اقتصادی و فرهنگی کنیم.
بیدرام در پایان افزود: در این رویداد ارزشمند، گروه هنری زهرا شیخ همگام با خانه حراج رخ‌ست، همت گمارد تا درخور نام هنر ایران ضیافتی باشکوه برگزار کنیم که جای دارد از زحماتشان صمیمانه قدردانی و تشکر کنم که مسیری نو در تجلی ارزش، اثر و ثروت را پیمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار