مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۱۴۲ واحد مسکونی و ۶ پروژه راهسازی همزمان با «دهه فجر» در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 03 February 2024

 علیرضا قاری‌قرآن افزود: این واحدهای مسکونی در قالب طرح خودمالکان و بازآفرینی شهری در ۲۸ شهرستان استان واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: اختصاص زمین به ۹۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در ۱۱ شهر استان و الحاق و تغییر کاربری یک هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲۲ شهرستان استان اصفهان از برنامه‌های دیگر این اداره کل در ایام‌الله فجر سالجاری است.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۳۰۰ هزار واحد طی چهار سال اعلام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به افتتاح ۶ پروژه راهسازی در استان اضافه کرد: عملیات احداث این ۶ پروژه با اعتبار یکهزار و ۹۲۰ میلیارد ریال تکمیل شده است که در آیینی همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل باند دوم چادگان – سه راهی سد، باند دوم اژیه – سه راهی سیان، کمربندی دامنه خوانسار قطعه وانشان، کمربندی کمشچه، بزرگراه کاشان مشهد اردهال و محور اژیه – ورزنه است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: استان اصفهان یکی از مقاصد عمده گردشگری کشور با ۱۰۷ هزار کیلومتر مساحت و بدلیل همجواریش با ۹ استان، بعنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان، احداث راه و باند دوم در گلوگاه‌های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی را با هدف ایجاد بستر مناسب، سریع و ایمن برای کاربران را در دست اقدام دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار