ویژه‌برنامۀ «هنر مردان» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی هنری این سازمان تا ۱۶ دی ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین(ع) اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 06 January 2022

شهردار اصفهان در مورد برگزاری این ویژه برنامه گفت: تقویت هویت اصفهان از راهبردهای اصلی شهرداری در حوزه فرهنگ است.

علی قاسم زاده اظهار کرد: هویت اصفهان، یک هویت دینی، تاریخی و تمدنی است و هر رویداد فرهنگی در این شهر باید همسو با این هویت باشد. 

به گفته وی نشاط و سرزندگی نیز از دیگر اهدافی است که شهرداری در اجرای رویدادهای فرهنگی به دنبال آن است و معتقدیم برنامه‌های تدارک دیده شده در حوزه فرهنگ، باید در دست‌یابی به این هدف به ما کمک کند.

شهردار اصفهان درباره برنامه‌های شهرداری برای تداوم رویدادهای فرهنگی با بن‌مایه مذهبی، اظهار کرد: امیدواریم این هدف در قالب‌رویدادهای هنری با محتوای فرهنگی و دینی محقق شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این که برنامه «هنرمردان» در عرصه‌های مختلف با موضوعات مربوط به شهادت حضرت زهرا(س) و زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خدمت فرهنگی و هنری به شهروندان ارائه می‌دهد و هدف اصلی این برنامه تعظیم شعائر بود.

سعید امامی افزود: در موکب‌ها هنر مردان فیلم‌های جشنواره فیلم عمار با همکاری دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مورد مقاومت و ایثار، حضرت زهرا(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هر شب به صورت تکرارشونده اکران شد.

به گفته معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این ویژه‌برنامه‌ها در راستای بهره‌گیری از ایده‌های فعالان مدنی در شهر برپاشده تا سرانه فرهنگی - هنری شهروندان افزایش یابد. مجتبی شاهمرادی تصریح کرد: این مراسم بر پایه خلاقیت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود و با موکب‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد. او گفت: مردم شهر اصفهان با حضور در این موکب‌ها می‌توانند هم آثار خوشنویسی، نقاشی، تئاتر و فیلم‌های سینمایی مرتبط با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ببینند و البته از موکب‌های مذهبی که به نیت این ایام ایجادشده نیز بهره لازم را ببرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بابیان اینکه رویداد هنر مردان یکی از نخستین تلاش‌های مدیریت شهری در دوره جدید برای پوست‌اندازی در انتقال مفاهیم فرهنگی است، گفت: قطعاً الگوهایی که در دهه‌های گذشته دنبال می‌شده است نیازمند بازنگری و متناسب‌سازی با سال‌های پیش رو است.علی صالحی اضافه کرد: در ادامه مسیر این ویژه‌برنامه با استفاده از جلوه‌های جدید انتقال پیام و تولید محتوا می‌توانیم جریان سازی و تأثیرگذاری مناسبی در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشیم. او تأکید کرد: سیاست محوری در حوزه فرهنگی، استفاده از ظرفیت مردم و تأکید زیاد بر دومینویی شدن مخاطبان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار