در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده که همزمان با ایام شهادت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 12 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) محور و محل تمرکز همه برنامه‌های فرهنگی استان فارس باید باشد. این موضوع که همواره مورد تاکید آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس است در برنامه‌های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در قریب به اتفاق سخنرانی‌های خود بر موضوع فرهنگ و پاسداشت آن در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکید کرده که برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های سال نیز یکی از مصادیق این امر است.

حرم مطهر شاهچراغ(ع) در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی ویژه‌برنامه‌هایی دارد و در همین راستا در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده که همزمان با ایام شهادت برگزار می‌شود.

این برنامه از روز پنجشنبه با قرائت زیارت عاشورا در ساعت 7 صبح آغاز می‌شود و در ادامه در ساعت 17 محفل انس با قرآن در شبستان حرم مطهر برگزار می‌شود همچنین همزمان با نماز مغرب و عشا نیز دعای کمیل با قرائت صادق آهنگران برگزار می‌شود.

این برنامه که با ذکر مصیبت و مداحی برای حضرت فاطمه زهرا (س) همراه است در صبح جمعه با دعای ندبه ادامه پیدا می‌کند که دعای ندبه را محمد رجبی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) قرائت می‌کند.

در ادامه قرائت دعای سمات توسط محمدمهدی ملک مکان و سخنرانی مذهبی توسط حجت‌الاسلام شکرگزار در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود همچنین در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

در این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین دارستانی به بیان ویژگی‌های حضرت زهرا (س) و نقش ایشان در دفاع از اسلام و ولایت فقیه می‌پردازد و حجت‌الاسلام احمدی نیز به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار