ویژ‌ه‌برنامه‌های شهادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 14 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: هر چند امسال شیوع ویروس کرونا به عزاداری‌ها رنگ دیگری داد اما مردم مؤمن و معتقد سومین حرم اهل بیت (ع) در ایام عزاداری امام حسین (ع) نشان دادند که توجه به سلامت و بهداشت مانعی برای ابراز ارادت به اهل بیت (ع) نیست و در ایام شهادت بانوی خوبی‌ها دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور در بقاع متبرکه استان فارس و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) سهم خود را از ارادات خالصانه به ام ابیها نشان خواهند داد.

مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه با سخنرانی مذهبی استادان حوزه و دانشگاه و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) از امشب تا 28 دی ماه هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری با حضور زائران و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی حجت اسلام و المسلمین حسینی‌اراکی از قم و محمودی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس، پیرامون فضایل و مناقب حضرت زهرا (س) سخنرانی می‌کنند و حاج مرتضی طاهری، سیدمهدی میرداماد، حاج خلیل نگهبان و حاج سعید خائف‌پناه به مرثیه‌سرایی در سوگ بانوی دو عالم خواهند پرداخت.

همچنین امشب 25 دی‌ماه مراسم قرائت دعای روح‌بخش کمیل همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا و مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه در ساعت 7 صبح جمعه، 26 دی با نوای حاج مرتضی طاهری در حرم مطهر برگزار می‌شود که این مراسم معنوی از شبکه قرآن به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

مراسم قرائت خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره با نوای حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی در روز یکشنبه 28 دی‌ماه و برپایی نمایشگاه فاطمی در صحن حضرت معصومه (س) و آغاز ثبت‌نام دوره‌های حفظ دو ساله قرآن از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: ویژه‌ برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه از امروز 25 تا 29 دی‌ماه با محوریت 120 امامزاده و بقعه متبرکه در استان فارس برگزار می‌شود.

جواد یزدانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی به صورت حضوری، مجازی و متناسب با شرایط هر منطقه برگزار می‌شود.

 

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در ایام فاطمیه امسال با توجه به شرایط اقتصادی اقشار ضعیف جامعه تهیه بسته‌های معیشتی و اطعام تحت عنوان تبرکات فاطمی و توزیع بن کارت معیشتی از محل موقوفات فارس بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان است.

یزدانی همچنین تصریح کرد: در این ایام 3 موکب به مدت سه شب در بلوار ارتش نرسیده به خیابان شاهداعی الی الله، ابتدای میدان ولیعصر جنب پل کابلی و اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه 3شیراز مرکز افق پایگاه مقاومت امیر المومنین (ع) راه‌اندازی شده است.

همچنین صداوسیمای مرکز فارس نیز با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف سیما، فضای مجازی، رادیو و خبر تدارک دیده است.

در حوزه سیما ویژه برنامه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حرم مطهر شاهچراغ، برنامه‌های صبح پارسی، نگاه روز، کاشانه مهر، فصل همدلی، رویداد، مستند، کلیپ، فیلم سینمایی، دعا‌های کمیل و ندبه و سخنرانی از حرم مطهر شاهچراغ بمناسبت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از مهمترین این برنامه ها است.

در حوزه فضای مجازی؛ تولید و انتشار 10 پوستر فاطمی و مزین به احادیث حضرت فاطمه سلام الله علیها، تولید بنر ویژه وب سایت، تولید و انتشار پادکست، باز نشر تولیدات کاربر ساخته همچون نماهنگ گروه‌های سرود آباده و دلنوشته‌های مردمی از جمله برنامه‌های این معاونت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است.

در حوزه صدا هم ویژه برنامه‌های یاس کبود، بانوی نور، سجاده سرخ، دور عاشقان، اسرار بهار، ویژه برنامه زنده شب شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بانوی آفتاب و ریحانه رسول از مهمترین برنامه‌هایی است که از رادیو فارس در ایام شهادت حضرت زهرا پخش می‌شود.
در حوزه خبر هم پوشش رویداد‌های شهادت حضرت فاطمه زهرا در سراسر استان و گزارش‌های تولیدی در خصوص ابعاد شخصیتی و تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها از مهمترین برنامه‌های معاونت خبر مرکز فارس است.

انتهای پیام/424/ ت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار