مدیرکل کتابخانه های استان:

ترویج فرهنگ مطالعه در میان عشایر

نشست‌ کتابخوان در صورت رفع معایب و نقص‌ها و استمرار آن در کشور از برنامه‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه است
کد خبر: ۹۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹ 23 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد در کشور ما ایران سرانه مطالعه پایین استو در استان کهگیلویه و بویر احمد این سرانه پایین تر از سطح کشوریست . به همین دلیل گاه گاهی متولیان کتاب و کتابخوانی سعی در اعلام این موضوع و تشویق و ترغیب مردم به مطالعه می کنند و در همین راستا مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از طرح ملی گسترش فرهنگ کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین عشایر خبر داد.

 زینب قربانی در حاشیه صد و بیستمین نشست کتابخوان استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، فراخوان ملی ارائه مقالات با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ نشست کتابخوان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، افزود: نشست تخصصی کتابخوان ویژه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نشست با حضور عشایر و ارائه کتاب در زمینه مناسبات آن‌ها در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه مهرماه امسال نشست تخصصی ویژه رؤسا و اساتید عضو هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: در گام دوم، نشست کتابخوان در خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس علائق دانشجویان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نشست‌ کتابخوان در صورت رفع معایب و نقص‌ها و استمرار آن در کشور از برنامه‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد متوقف نشده است، گفت: ایستگاه‌های مطالعه با استقبال خوبی مواجه شده اما به دلیل منابع تکراری با همان منابع قبلی شارژ می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار