زنان باردار از ورزش‌های سنگین پرهیز کنند

کد خبر: ۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 21 September 2015
متخصص و جراح زنان گفت: ورزش‌های ذهنی زنان را برای زایمان طبیعی آماده می‌کند.

دکتر معصومه ربیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: زنان باید نسبت به کیفیت و کمیت ورزش در طول دوران بارداری خود حساس باشند.

وی افزود: زنان باردار به شرطی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات قلبی، فشارخون یا سابقه زایمان زودرس نداشته‌ باشند ، می‌توانند حرکات نرمشی توصیه شده از سوی پزشک را بدون هیچ منعی انجام دهند.

ربیعی خاطرنشان کرد: زنان بارداری که قبلاً ورزشکار بوده‌اند نیز تقریباً می‌توانند ورزش خود را ادامه دهند اما ورزش در این دوران نباید به سنگینی پیش از بارداری باشد.

این متخصص وجراح زنان گفت: انجام ورزش‌های هوازی برای زنان باردار مفید است و زنانی که پیش از بارداری ورزش نکرده‌اند نیز می‌توانند در این دوران ورزش کنند.

ربیعی افزود:راه رفتن در استخر و شنای ملایم به شرطی که صدمه‌ای به مادر نزند، او را خسته نکند و اکسیژن کافی را به او برساند برای زایمان طبیعی و راحت بسیار موثر است.

این استاد دانشگاه گفت: علاوه براین، ورزش ذهنی یوگا نیز می‌تواند زنان را برای زایمان طبیعی آماده سازد.

ربیعی ادامه داد: زنانی که زایمان اول‌شان است و زمینه خطر نیز ندارند و همچنین کسانی که سابقه زایمان طبیعی دارند بهتر است در کلاس‌های ورزش زایمان طبیعی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: این کلاس‌های دربیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان و در بیمارستان‌های خصوصی نیز با دریافت مبالغ ناچیزی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: این کلاس‌ها شرایط زنان باردار را برای زایمان طبیعی میسر می‌کند و با ورزش‌ها و نرمش‌هایی که دارد زمینه زایمانی راحت را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار