شفافیت از شاخص های مهم عملکردی و رفتاری اعضای شورای شهراست

امام جمعه ساوه گفت: شفافیت از شاخص های مهم عملکردی و رفتاری اعضای شورای شهر است.
کد خبر: ۹۸۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 05 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر افزود: شورا به معنای تمرین دموکراسی است و در قرآن کریم نیز بر ضرورت انجام امور به صورت شورایی تاکید فراوان شده است.
وی یادآورشد: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساوه باید از ظرفیت نخبگان جامعه و بهره مندی از نظر آنها غافل نمانند زیرا در چنین شرایطی امور شهر به نحو شایسته ای پیش خواهد رفت.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم شورای ششم در آغاز فعالیت خود، انتخاب فردی شایسته به عنوان شهردار ساوه است و باید بر او عملکرد نظارت جدی شود.
امام جمعه ساوه با اشاره به کاستی های بودجه فرهنگی شهر گفت: کمیته فرهنگی شورای شهر باید بسیار فعال تر از گذشته باشد و اعتباراتی برای شناسایی و آسیب شناسی مشکلات شهر ساوه اختصاص دهد چراکه حضور قدرتمند شورای شهر در راستای رفع معضلات فرهنگی، بسیاری از آسیب ها را کاهش خواهد داد.
فرماندار ساوه هم گفت:مسئولیت در نظام اسلامی به مثابه قرار گرفتن در صف خدمتگزاری برای انقلاب و کشور است.
علی میرزایی افزود:در شورای اسلامی دوره پنجم شهر ساوه، ۲۱۲ جلسه با بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مصوبه تشکیل شد که ۹۷ مصوبه آن در کمیته انطباق مورد اعتراض قرار گرفت و تلاش شد تا مصوبات برابر قانون به تایید برسد.
وی ارتقای سطح آگاهی های مردم را یکی از وظایف شورای اسلامی شهر دانست وگفت: رفع مشکلات اجتماعی به ویژه مسائل حاشیه نشینی که شهر ساوه در ۲۲ نقطه با آن دست به گریبان است، بسیار مهم و راهبردی بشمار می رود.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم گفت:اعضای شورای شهر باید در دوره فعالیت پیش رو قانونمند باشند و در تمام اقدامات خود همواره پست سر قانون حرکت کنند تا مجبور به محکمه و پاسخگویی نباشند.
هادی ملکی افزود: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر باید منافع شهر و جامعه را بر هر مصلحتی ارجح تر بدانند و عیار اعضاء در شرایط فشارها مشخص خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: دستگاه قضا با قوت در کنار شورا و مدیریت شهری ساوه است و حامی تصمیمات قانونی آنها خواهد بود وهیچگاه قصد مچ گیری و بهانه تراشی ندارد و انتظار داریم که اعضای منتخب با این مجموعه در تعامل باشند.
در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر ساوه احمد حاج امینی به عنوان رئیس و کبری طاهری به عنوان نایب رئیس با رای اکثریت برگزیده شدند.
در ادامه این جلسه آیین تحلیف اعضای شورای شهرهای غرق آباد و آوه نیز برگزار شد.
ابولفضل باباشلو به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد و حسین هوشنگی هم به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر آوه معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار