الحاق ۱۳۵۰ هکتار به شهرک های صنعتی قم

استاندار قم از الحاق یک هزار و ۳۵۰ هکتار به اراضی شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: ایجاد و توسعه متوازن نواحی صنعتی استان بویژه در محدوده دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۹۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 28 July 2021

 به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به ضرورت ارائه بحث های کارشناسی شده به این کارگروه بیان کرد: برخی از مباحثی که در دستور کار کارگروه قرار می گیرد، همچنان دارای نکاتی مانند نکات حقوقی است که باید در جای خودش حل و فصل شده و سپس در کارگروه مطرح شود.

وی در ادامه بر حمایت و پشتیبانی خود از واحدهای تولیدی تأکید کرد و افزود: هر جا اختلافی بین سازمان های دولتی و مدیران اجرایی با بخش خصوصی و واحدهای تولیدی پیش آید، بنده حامی بخش خصوصی و واحدهای تولیدی خواهم بود.

استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: تشکیلات اجرایی و دستگاه های نظارتی موظف به مانع زدایی از پیش رویِ واحدهای تولیدی هستند و این امر، یک اصل مسلّم است.

وی در عین حال اضافه کرد: تمام پیگیری ها در استان باید ناظر به استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی بویژه واحدهای موفق در سطح ملی و بین المللی باشد.

استاندار قم همچنین به لزوم پیگیری مداوم حمایت ها و مانع زدایی ها از واحدهای تولیدی توجه داد و یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی استان باید از این زمینه پیگیری های مداومی از دستگاه های اجرایی استان داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه تولید برق در استان  اشاره کرد و دستور داد تا سرمایه گذارانی که آمادگی تولید برق دارند در اولویت واگذاری زمین قرار گیرند.

سرمست ادامه داد: سرمایه گذارانی که بخواهند برای واحد تولیدی خود و یا دیگر واحدهای تولیدی در استان تولید برق کنند در اولویت حمایت ما خواهند بود و من شخصا با آن ها ملاقات خواهم کرد.

وی با بیان این که تلاش های خوبی برای تأمین زیرساخت ها در شرکت شهرک های صنعتی استان به انجام رسیده است اذعان کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان باید به دنبال جذب سرمایه گذاران برای توسعه این شهرک ها باشد.

استاندار قم با اشاره به حل بسیاری از مسائل مربوط به تأمین گاز شرکت های صنعتی استان افزود: البته در زمینه آب نیز مقرر شده تا استفاده از پسآب در دستور کار باشد که نیاز به پیگیری های جدی دارد.

وی درباره توسعه و الحاق اراضی به شهرک های صنعتی استان نیز گفت: خوشبختانه یک هزار و ۳۵۰ هکتار الحاق به این شهرک ها انجام شده که رقم کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه الحاق اراضی به شهرک های صنعتی استان بویژه شهرک صنعتی شکوهیه سبب اتفاقات خوبی در آینده خواهد بود اضافه کرد: البته ایجاد و توسعه نواحی صنعتی با هدف توسعه متوازن در استان پیگیری شده که این امر نیاز به جذب سرمایه گذار و در عین حال توجه ویژه به محدوده دو شهرستان جدیدالتأسیس در استان دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار