برگزاری امتحانات پایه دوازدهم کشوری و تابع دستور وزارتخانه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بدون آزمون کتبی برای پایه‌های نهم و دوازدهم امکان سنجش برای هدایت تحصیلی پایه‌های نهم و ورود به دانشگاه برای پایه دوازدهم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 03 May 2021

محمد اعتدادی درباره تجمع دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم و درخواست برگزاری امتحانات به صورت غیر‌حضوری اظهار داشت: برگزاری امتحانات پایه دوازدهم کشوری و تابع دستور وزارتخانه است.

وی افزود: باتوجه به اهمیت پایه دوازدهم که امتحانات آن سنجشی برای ورود به دانشگاه است، امتحانات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند سال گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به امکان ضایع شدن حقوق دانش‌آموزان در امتحانات به صورت مجازی بیان کرد: امتحانات مجازی نمی‌تواند ملاک و معیار سنجش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باشد؛ چراکه ممکن است شرایط برای دانش آموزان مختلف متفاوت شود و حق بعضی از دانش آموزان ضایع شود.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امتحانات پایه نهم نیز باید به صورت کتبی و با رعایت دستورالعم‌های بهداشتی و رعایت فاصله برگزار شود؛ چرا که در این پایه نیز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مشخص می‌شود.

اعتدادی گفت: امتحانات کتبی در پایه نهم می‌تواند معیاری برای دبیران و معلمان باشد تا دانش‌آموزان را به شاخه‌ها و رشته‌های مورد علاقه آن‌ها که استعداد و توانایی بیشتری در آن دارند، هدایت کنند؛ در صورتی که برگزاری امتحانات به صورت مجازی نمی‌تواند شاخصی برای ادامه تحصیل دانش آموزان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار