آیا میتوان سوار بر موج کنسرت موسیقی شد؟

کد خبر: ۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ 02 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،مدتی است که بازار اجرای کنسرت توسط خوانندگان و گروههای موزیک کشور در ارومیه از رونق خوبی برخوردار است.بگونه ایی که آگهی های این مراسمات پای ثابت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر شده است.

در مقابل باید اذعان کرد که اجرای برنامه های مذکور ،با استقبال خوب قشرهای مختلف شهر بویژه جوانان روبرو میباشند.

اما آنچه میتوان در این بین خطاب به مسئولین گفت،اینکه باید حداکثر استفاده را از فضای بوجود آمده در راستای آگاه سازی و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف اجتماعی برد. مسئولین میتوانند با برنامه ریزی مناسب ، دقیق و حساب شده ،از پتانسیل حضور جوانان در اینگونه مراسمات بهره جسته و با گنجاندن برنامه های تلفیقی ،فضای مناسبی در راستای اعتلای فرهنگ کشور ایجاد کرد.

اما متاسفانه مسئولین مربوطه نه تنها به فکر چنین برنامه هایی نیستند بلکه نظارت مناسبی هم برای اجرا ندارند.بگونه ایی که رفتارهای بسیار غیر فرهنگی و ضد ارزشی در این مراسمات به چشم میخورد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در اين خصوص مي گويد: برگزاری برخی کنسرت ها حرف و حدیث های زیادی دارد مسئولینی که مجوز صادر می کنند و آنانی که برگزار کننده هستند، بین خود و خدایشان ببیند که آیا عملی که انجام می دهند مورد رضایت پروردگار است یا نه.

به گفته حجت الاسلام سيدمهدي قريشي هر کنسرتی که مباحث شرعی در آن رعایت نشود قطعا نباید برگزار شود اما اگر موازین شرعی در کنسرت ها و موسیقی هایی که خوانده می شود رعایت شود، اشکالی ندارد در غیر این صورت اصلا قابل قبول نیست اما به صورت کلی باید جامعه را به طرف تدین و ایمان بکشانیم.

وي تصریح مي كند: البته جامعه خمود و بی نشاط در اسلام قابل قبول نیست البته ایجاد نشاط صرفا با برگزاری کنسرت عملی نمی شود بلکه مسئولین باید از زمینه های دیگری برای ایجاد نشاط استفاده کنند.

به عقيده عضو مجلس خبرگان رهبري نيز در جامعه اي كه مردم آن با مشكلات اقتصادي و شبيخون فرهنگي درگير است برگزاري كنسرت ها به هيچ وجه جز اولويت هاي فرهنگي نيست.

حجت الاسلام عسگر ديرباز مي گويد: وزارت ارشاد حتما بايد در برگزاري كنسرت ها با علما مشورت كند تا جامعه روبه انحطاط نرود چراكه اگر خط قرمزها در جامعه رعايت نشود اصلاح جامعه بسيار سخت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار