۳ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه مازندران مشغول تحصیل شدند

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به آغاز فعالیت مدارس حوزه‌های علمیه استان، گفت: ۳۰۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه مازندران مشغول تحصیل شدند.
کد خبر: ۹۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 14 September 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری اظهار داشت: در طول تاریخ روحانیت و طلاب نقش مهم و موثری در ترویج دین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیان همگام با سایر مردم و بسیجیان در جبه‌های حق علیه باطل حضوری چشمگیر داشتند.

طاهری گفت: امروز دشمن با استفاده  از ابزارهای گوناگون تلاش می‌کند تا ایمان مردم ما را کمرنگ کند و نقش روحانیان و طلاب بیشتر و سنگین تر از گذشته می‌شود.

وی بیان داشت: طلاب حوزه‌های علمیه در تبلیغ احکام اسلامی پیشگام هستند و باید از توان و ظرفیت طلاب و روحانیان در همه مناطق استفاده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، گفت: سال تحصیلی 95-94 حوزه‌های علمیه به صورت متمرکز هفته گذشته در مدرسه علمیه جعفری رستمکلا با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

طاهری تصریح کرد: روحانیان و طلاب باید برای تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه به خصوص در مساجد و مدارس برنامه‌ریزی‌های  بهتری داشته باشند تا نسل امروز را بیشتر با آموزه‌های دینی آشنا کنند.

وی گفت: امت اسلامی برای پیشرفت و تعالی باید پیرو قرآن و اهل بیت(ع) باشند و با الگو پذیری از زندگی ائمه اطهار، سعادت واقعی را در زندگی خود تضمین می‌کنند.

طاهری بیان داشت: امسال سه هزار طلبه در 31 مدرسه علمیه  استان با حضور 200 استاد، دروس حوزوی را فرا می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار