پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک جزء دانشمندان برتر جهان شناخته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از قرار گرفتن نام پژوهشگر اراکی، دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی در فهرست دانشمندان برتر جهان بر اساس شاخص دانشگاه استنفورد، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 08 February 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی با تبریک به دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی، گفت: دانشگاه استفورد هرساله دانشگاه‌های کشورهای مختلف را بررسی و آنالیز کرده و دانشمندان ۱درصد و ۲ درصد را اعلام می‌کند، دکتر درویشی نیز جزء دانشمندان ۲درصد برتر اعلام شده است.
وی یادآورشد: فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی مستندات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده است و در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در مجله Plos Biology منتشر شده است.
وی گفت: ۱۵۹۶۸۳ پژوهشگر در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه بندی شده اند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: ارزیابی و انتخاب این محققان براساس شاخص کامپوزیت C و معیار‌های شش گانه Total citation،H-index، Coauthorship-adjusted H-index، Total citation to single authored papers، Total citation to single+first authored papers وTotal citation to single+first+last authored papers بوده است.
دکتر جمالیان افزود: دکتر درویش با انتشار ۷۹ مقاله و ثبت و انتشار اولین مقاله در سال ۲۰۰۸ در این مجله بر اساس شاخص c رتبه۷۹۶۰۳ را کسب کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: به خود می بالیم که تلاش‌های چندین و چند ساله عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر درویشی هم اکنون به ثمر نشسته است و باعث افتخار تمام ماست که پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مجله به رسمیت شناخته شده است.
وی تاکید کرد: در این عصر کرونایی که کمتر مجال و فرصتی برای شادمانی پیدا می شود خبرهای مسرت بخشی اینچنینی می‌تواند باعث خرسندی مجموعه علوم پزشکی اراک شود.
وی گفت:امید می رود که تجارب دکتر درویشی و علم و توانایی ایشان بتوانند بیشتر کمک کننده ما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار