قدرت الله نوروزی در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هزینه بهره برداری خط ۲ مترو اصفهان را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و زمین برای احداث خط ۲ مترو استفاده و در مجموع تاکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شد و نیازمند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.
شهردار اصفهان راه اندازی قطار حومهای را بهترین خدمت به شهروندان برشمرد و بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.
به گفته نوروزی با راه اندازی قطار حومه ای از ورود ۱۰ هزار اتوبوس به اصفهان جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان با ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی میکنند.
غلامی ادامه داد : ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف میشود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.
وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل میشود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداریها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.
وی اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیبهای کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.
غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژهها حرکت کنیم البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.