استقرار جو نسبتا پایدار و افزایش دما از فردا در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از فردا تا اواخر روز چهارشنبه با کاهش میزان پوشش ابر شاهد افزایش جزئی دما و جو نسبتا پایدار در آسمان استان اردبیل خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 30 November 2020

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: پیش بینی وضعیت جوی استان نشان می‌دهد جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز در غالب مناطق استان حاکم خواهد بود که به تدریج از عصر امروز از میزان ابرناکی و ناپایداری هوا کاسته شده و شاهد جو پایدار در روز سه شنبه در استان اردبیل خواهیم بود.

وی بارش برف خفیف را در مناطقی از استان پیش بینی کرد و افزود: آسمان امروز نیمه ابری تا ابری، مه آلود، همراه با وزش باد خزری و در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل همراه با بارش خفیف برف خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی بیشترین میزان بارش برف در طی چند روز گذشته با ۱۳ سانتی متر در شهرستان‌های اردبیل و نیر گزارش شده و در مناطق شمالی استان بارش برف را شاهد نبوده ایم.

محمدی با اشاره به میزان بارش باران در مناطق استان ا ردبیل خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در هفته گذشته در شهرهای مختلف استان به صورت پراکنده مشاهده شده و شهرهای شمالی و جنوبی استان از این نعمت الهی بهره مند شدند به طوری که میانگین بارش باران در این شهرها به ۹ میلی متر نیز می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو نسبتاً پایداری در آسمان استان حاکم بوده اما پیش بینی می‌شود از روز پنج شنبه مجدداً شاهد کاهش دما و بارش خفیف باران و برف در مناطق مختلف استان باشیم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: هوای سرد و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق مرکزی و جنوب استان طی روزهای آینده همچنان تداوم خواهد داشت، که به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی مخصوصاً گاز صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار