مدیرعامل شرکت تراکتور سازی کردستان:

ما به عنوان تولید کننده در بازارِ رقابت، باید سیاست و استراتژیک و همچنین بازار‌های مورد هدف را شناسایی و افزایش دهیم / صادرات خود را باید بیشتر کنیم

یوسف دادگر: به دنبال فرمایش رهبری در خصوص سال جهش تولید، شرکت تراکتور سازی ایران یک برنامه جهادی را در این رابطه در دست دارد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 24 August 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان، یوسف دادگر مدیر عامل شرکت تراکتور سازی استان کردستان در نشست با خبرنگار تابناک بیان کرد:عملکرد شرکت تراکتور سازی کردستان در سال ۹۸، تولید ۱۴۸۰ دستگاه بوده است، از این تعداد ۹۰ درصد به صورت صادرات روانه بازار‌های مورد هدف کشور‌های عراق و افغانستان شده است.
دادگر افزود: در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نرخ ارز و عدم کنترل در مرز‌های شرق کشور، فروش ۸۰۰ دستگاه تراکتور را در کشور افغانستان از دست دادیم وتن‌ها توانستیم ۱۵۰ دستگاه تراکنور در کشور افغانستان به فروش برسانیم؛ واین روند دوباره در سال ۱۳۹۹ در حال تکرار شدن است.
یوسف دادگر عنوان کرد: در بازار عراق در سال نود و شش ۳۰۰ دستگاه به فروش رفت که با تلاش‌های گروه فروش شرکت تراکتور سازی کردستان این تعداد در سال ۹۸ به ۱۲۰۰ دستگاه تبدیل شد.
مدیر عامل شرکت تراکتور سازی کردستان در مورد سال جهش تولید و همچنین فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید اظهار داشت: شرکت تراکتور سازی ایران در راستای شعار سال (جهش تولید)، به عنوان یک برنامه جهادی افزایش ۶۰۰۰ دستگاه در سال را برای کل گروه تراکتور سازی ایران در دست دارد.
یوسف دادگر اضافه کرد: تراکتور سازی کردستان از این موضوع مستثنا نبوده و سعی دارد تولید خود را درسال ۹۹ به ۲۰۰۰ دستگاه برساند.
مدیر عامل شرکت تراکتور سازی کردستان خاطرنشان کرد: عملکرد و آمار ۵ ماهه سال ۹۹ افزایشی نسبت به سال قبل داشته است، که میانگین در سال قبل روزی تولید ۵ دستگاه بوده است که در ۵ ماهه سال نود ونه این تعداد به میانگین ۶/۱ رسیده است و به روزی ۱۰ دستگاه افزایش یافته است.
دادگر در خصوص مشکلات در تولید بیان کرد: در زمینه تامین مواد اولیه یک شرکت نمی‌تواند این مواد را تامین کند و بر روی آن مانور بدهد، ۹۹ درصد کار‌های انجام شده در شرکت تراکتور سازی در داخل گروه انجام می‌شود، اما در بعضی از فعالیت‌ها به عدم دسترسی برخورد می‌شود و این باعث کندی در پبشرفت هر شرکت و گروه تولیدی خواهد شد.
وی افزود: در بحث افزایش قیمت و سوددهی باید با مدیریت وبرنامه ریزی دقیق به استقبال قیمت گذاری و قیمت دهی رفت. همچنین ما باید به عنوان یک تولید کننده سیایتو استراتژیک خود را در بازار رقابت داشته باشیم و بازار‌های مورد هدف خود را شناسایی کنیم و آن‌ها را افزایش دهیم و در زمینه صادرات پیشرفت زیادی داشته باشیم.
یوسف دادگر مدیر عامل شرکت تراکتور سازی کردستان در زمینه قاچاق تراکتور بیان کرد: قاچاق زمانی خود را نشان خواهد داد که نرخ ارز بالا برود، همچنین با کمک مسئولین استانی این امر به مدت دو سال می‌باشد که جلوگیری شده است و در حال کاهش می‌باشد.
وی ادامه داد: باید در زمینه جلوگیری از قاچاق مسئولین بیشتر حمایت کنند و باعث کمتر شدن این امر در مرز‌های ایران شوند.
یوسف دادگر عنوان کرد: از مسئولین کمال تشکر را برای حمایت‌ها و کمک‌ها داریم وخواستار کمک‌های بیشتر در زمینه تولید می‌باشیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار