نیاز 11 هزار میلیاردی برای توسعه بزرگراه‌های اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: توسعه بزرگراه‌های این استان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 04 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده و سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در حمل‌و نقل زمینی و تسهیل در تردد خودروها، افزود: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کلیه راه‌های استان به صورت بزرگراهی و آزادراهی و از ایمنی نسبی برخوردار هستند و بعضی نقاط پرحادثه شناسایی شده هم با مشارکت این اداره کل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال اصلاح هستند. سالانه هشت تا ۱۰ دستگاه تقاطع غیر همسطح نیز در نقاط پر حادثه استان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قاری‌قرآن با اشاره به اعتبارات توسعه راه‌های استان اصفهان گفت: اعتبار ابلاغی سال ۹۸ برای توسعه راه‌های استان یک هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و اعتبار استانی نیز ۱۸۸ میلیارد ریال بود. در سال‌های ۹۷ و ۹۸، سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌های استان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه‌های استان ظرفیت ترافیک موجود را ندارد و هرروز به تعداد خودروها نیز اضافه می‌شود، ظرفیت ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه به صورت تبدیل جاده دو خطه به چهار خطه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار