بهانه کرونا بازار قالب کردن پروژه‌های آبکی را داغ کرده است

میدان جدید در مجاورت چند کارخانه سیمان است. اخذ تأییدیه دقیق از محیط زیست برای آغازبه‌کار این پروژه الزامی است. خاک و کِلیِر کارخانه‌های بتن حیات یک شهر را به بحران و مریضی‌های فاحش می‌کشاند.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 31 May 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ نتیجه ۳ روز تحقیقاتم درباره میدان جدید میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

۱- شهرداری و پیمانکار پروژه سعی دارند با بهانه کرونا و بدون عمل کامل به تعهدات‌شان، غرفه‌داران میدان قدیم را که عمدتاً از چهره‌های آبرودار شهر هستند به میدان جدید منتقل و آنها را با انبوهی گرفتاری به حال خودشان رها کنند.

۲- غرفه‌داران میدان قدیم نگرانند که این پروژه مانند دیگر پروژه‌های شهرداری، آبکی ساخته شده باشد و شهرداری پس از انتقال آنها و تخریب میدان قدیم، دبه کرده و طلب‌های غیرمنتظره از آنان کند.

۳- دوربرگردان، بانک، تلفن، اینترنت، کولر، تجهیزات سردخانه، برق‌کشی سایبان، پل هوایی عابر و ... هنوز ایجاد نشده و انتقال غرفه‌ها بدون تأمین این نیازها که اکنون در میدان قدیم برقرار است، غیرمنطقی و کرونایی بدتر بدنبال دارد.

۴- میدان جدید در مجاورت چند کارخانه سیمان است. اخذ تأییدیه دقیق از محیط زیست برای آغازبه‌کار این پروژه الزامی است. خاک و کِلیِر کارخانه‌های بتن حیات یک شهر را به بحران و مریضی‌های فاحش می‌کشاند.

۵- متوسل شدن به بهانه شیوع کرونا و عدم رعایت فاصله اجتماعی در میدان کنونی که در صورت انتقال به میدان جدید نیز قطعاً رعایت نخواهد شد، حکایت همان بازار ماهی فروشان قدیم و جدید خواهد شد!

علاوه بر این اگر دغدغه شیوع کرونا که دیگر همه‌ جا حتی پشت درب خانه تک‌تک‌مان نیز هست، را داریم باید پیش از میدان میوه و تره‌بار سری به مطب پزشکان و برخی دفاتر خدمات الکترونیک و ورودی برخی ادارات و ... بزنیم که اوضاع‌شان از میدان میوه و تره‌بار حادتر است...!

القصه شاید اگر شورای شهری دردمند و غیر سیاسی داشتیم لااقل فکری به حال ۹ سال بی‌سر و سامانی میدان میوه و تره‌بار جدید می‌شد تا به اسم سرمایه‌گذاری، پژوه‌ای چند دست معامله نمی‌شد!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار