‏سخنگوی وزارت بهداشت:

به این استان‌ها سفر نکنید/ وضعیت نگران کننده استان یزد

جهانپور گفت: باتوجه به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در کشور توصیه ‌می‌شود هرگز به برخی از استان‌ها سفر نکنید.
کد خبر: ۸۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 15 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم تعداد بهبودیافتگان کرونا افزایش پیدا کند. اگرچه امیدواریم همت مردم و رعایت نکات بهداشتی موجب شود تا تعداد مبتلایان جدید کمتر باشد. در سال جدید از روی مهربانی در نوروز دید و بازدید و سفر را لغو کنیم و با اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد این باشیم که وضعیت بهبود پیدا کند که این مستلزم همکاری مردم است.

بیماری کرونا را باید جدی بگیریم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ کووید ۱۹ را جدی بگیریم، این بیماری در افراد مسن خطرناک‌تر است و اغلب کسانی که فوت می‌کنند سن بالای ۶۰ سال دارند.

جهانپور ادامه داد: روز‌های پایانی سال را در پیش داریم به هیچ وجه سفر نرویم؛ زیرا در برابر سلامت خود و دیگران مسئول هستیم و با لغو سفر‌های نوروزی به مهار بیماری کمک خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به استان‌های رکوددار مبتلا به کووید ۱۹ اظهار کرد: تهران، قم، گیلان و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند و نگرانی در یزد زیاد است. مردم محدودیت تردد به مازندران را رعایت کنند.

او اظهار کرد:‌ نگران خراسان رضوی بودیم و تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرده و خواهد کرد. مردم سفر به مشهد مقدس را از برنامه خود حذف کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در ایلام هم نسبت به جمعیت آمار ابتلا بالاست و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی و منع تردد در سفر‌های شهری و بین شهری را مردم جدی بگیرند.

جهانپور گفت: ماسک برای جمعیت عادی سودمندی لازم را ندارد. ماسک و موادضدعفونی مازاد بر نیاز کادر سلامت با اولویت توزیع در داروخانه‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار