سامانه خودارزیاب کرونا در مازندران راه اندازی شد

احتمال می رود برخی از شهروندان پس از ارائه اطلاعات خود به سامانه ، از آنها خواسته شود که به پزشک خانواده و یا یکی از مراکز درمانی که در سامانه و مشخص شده برای اطمینان بیشتر نسبت از وضعیت جسمی خود از لحاظ مشکوک به کرونا مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 03 March 2020

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران می گوید: برای جلوگیری از مراجعات غیر ضرورر افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی، سامانه خودارزیاب را سازماندهی کرد.

دکتر محمدرضا منتظریون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : افراد مشکوک به ویروس کرونا می توانند با مراجعه به سامانه به آدرس corona.mazums.ac.ir احتمال ابتلا به ویروس کرونا را در خود بسنجند.
وی اضافه کرد : شهروندان پس از ورود به این سامانه می توانند با دادن کد ملی و شماره همراه خود و پاسخ به چند سئوال در مورد وضعیت جسمی و سابقه بیماری زمینه ای ، از وضعیت سلامتی خود اطلاع یابند.
دکتر منتتظریون گفت : احتمال می رود برخی از شهروندان پس از ارائه اطلاعات خود به سامانه ، از آنها خواسته شود که به پزشک خانواده و یا یکی از مراکز درمانی که در سامانه و مشخص شده برای اطمینان بیشتر نسبت از وضعیت جسمی خود از لحاظ مشکوک به کرونا مراجعه کنند.
وی افزود : این افراد می توانند در این صورت به مراکز درمانی شهر محل سکونتشان برای تست مراجعه کنند و این سامانه می تواند از مراجعه غیر ضرور افراد سالم به این مراکز که احتمال ابتلا به ویروس را در آنها افزایش می دخند، جلوگیری می کند.
مدیرکل فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : برای شهروندانی که احتمال می رود، مرکز درمانی در محل سکونتشان برای مراجعه مشخص نشده باشد، می توانند در همین سایت با مراجعه به نقشه و دادن وضعیت جغرافیایی سکونت خود، آدرس نزدیکترین مرکز درمانی را دریافت و به آن مراجعه کنند.
براساس آمار غیر رسمی ۴۱ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران را افرادی تشکیل می دهند که مراجعه به مراکز درمانی آلوده به این ویروس داشتند.
طبق آخرین آمار یک هزار و ۵۰۱ نفر در کشور مبتلا به ویروس کرونا هستند که ۶۰ نفر از این افراد مربوط به استان مازندران هستند.
براساس این آمار از ۶۶ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا نیز ۸ نفر مربوط به استان مازندران است و هم اکنون ۱۳۰ مازنی مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی ریفرال استان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار