تحقیق و تفحص از شهرک صنوف قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم به تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق وتفحص از روند امور در شهرک صنوف رأی دادند.
کد خبر: ۸۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 23 August 2015
يكصد و چهلمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم، صبح امروز با حضور رئيس و اعضاي اين شورا برگزار شد.

به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ورود سازمان بازرسي به موضوعات مرتبط با شهرك صنوف موجب شد تا رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي اسلامي شهر قم در يكصد و چهلمين جلسه رسمي و علني این شورا، از تصميم اين كميسيون بر تشكيل كميته تحقيق و تفحص از اين شهرك خبر دهد.

بنا بر گفته محمود مسگري، سازمان بازرسي نسبت به اتفاقاتي كه در روند احداث شهرك صنوف قم افتاده حساسيت‌هايي دارد كه بر اساس كميسيون حقوقي و نظارت تصميم گرفته كميته‌اي متشكل از يكي از اعضاي كميسيون امور زيربنايي، يكي از اعضاي كميسيون حقوقي، يكي از اعضاي كميسيون بودجه و يكي از اعضاي كميسيون خدمات شهري براي تحقيق و تفحص در رابطه با عملكرد سازمان ميادين ميوه و تره بار در اين شهرك تشكيل دهد.

سازمان بازرسي استان قم نسبت به نحوه واگذاري برخي زمين‌ها در اين شهرك و برخي هزينه‌هايي كه در آن شكل گرفته اما و اگرهايي داشته است.

اين نخستين طرح تحقيق و تفحص در شوراي چهارم است كه اعضاي شورا در جلسه امروز به آن رأي دادند.

مسئله ديگري كه در اين جلسه مطرح شد به بررسي بودجه شهرداري مربوط مي‌شد. گزارش چهار ماهه بودجه شهرداري را رئيس كميسيون برنامه و بودجه در جلسات قبل ارائه كرده بود و قرار شد عباس محمدي در اين جلسه گزارشي از عملكرد بودجه‌اي چهار ماه ابتدايي سال در سازمان‌هاي تابعه شهرداري قم ارائه دهد.

به گفته اين عضو شوراي شهر قم جمع بودجه مصوب كل سازمان‌ها در سال ۱۳۹۴،  ۱۶۱۰ ميليارد ريال است كه چهار ماه آن مي‌شود ۵۴۰ ميليارد ريال كه در اين مدت ۲۴۰ ميليارد ريال محقق شده است.

وي با اشاره به اينكه نسبت به پيش بيني مصوب ۴۴ درصد وصولي بودجه در سازمان‌ها اتفاق افتاده اظهار داشت: از بودجه پيش بيني شده براي سازمان‌ها، ۱۶۰  ميليارد ريال هزينه سرمايه‌اي بوده است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اينكه هفت سازمان بيش از ۵۰ درصد از درآمد خود را محقق كرده‌اند گفت: كشتارگاه، ميادين، آرامستان‌ها، ترافيك، پايانه، زيباسازي، تاكسيراني جزو اين سازمان‌ها بودند كه نسبت به ۴ ماه بيش از ۵۰ درصد درآمد داشته‌اند و بقيه كمتر از ۵۰ درصد بوده است.

وي ادامه داد: تناسب درآمد و هزينه در فصل سه كه هزينه‌هاي سرمايه‌اي است به خوبي رعايت نشده و بايد به اين نكته توجه بيشتري كرد.

محمدي افزود: سازمان زيباسازي براي بهتر شدن روند درآمدزايي‌اش درخواست داشته كه امور مربوط به بنرها در اين سازمان متمركز شود.

وي درباره عملكرد سازمان آرماستان‌ها اظهار داشت: مردم قم استقبال خوبي براي دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه داشته‌اند كه اين روند خوبي است.

موضوع ديگري كه رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر به آن اشاره كرد، لايحه شهرداري درباره تبديل به احسن خودروهاي در اختيار شهردار و مديران شهرداري بود كه بيش از ۵ سال كار كرده‌اند.

حجت‌الاسلام سيد محمد آتش‌زر گفت: اعتبار لازم اين طرح از محل فروش خودروهاي اسقاط شده و ديون مركز تأمين خواهد شد و در اصلاحيه بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

يكي از اعضاي شوراي شهر عقيده داشت كه استفاده از خودروهاي استيجاري براي شهرداري به صرفه‌تر است.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه در اين رابطه گفت: اين سياست ما است كه خودرو استيجاري شوند اما در مورد خودروهايي كه براي مديران استفاده مي‌شود استثنا قائل شديم.

وي ادامه داد: ما الآن تعدادي راننده در شهرداري داريم كه نيروي رسمي هستند و براي ما ماهانه هزينه دارند و اگر خودرو و راننده در اختيار بگيريم اينها كاري براي انجام دادن ندارند.

حجت الاسلام آتش‌زر اظهار داشت: آقاي شهردار اشاره داشته‌اند كه فقط خودروهاي پژو پارس و پژو GLX خريداري شده و خودرو يكسان شوند كه در مجموع ۶ خودرو بايد خريده و ۶ خودرو بايد تبديل به احسن شود.

رئيس شوراي شهر هم درباره اين لايحه گفت: استفاده از خودروي استيجاري در سطح مديران به صلاح نيست چرا كه راننده را نمي‌شناسند و ممكن است مشكلاتي ايجاد شود.

وي افزود: بعضاً هم از خودروهاي پيمانكاران در اختيار مديران سازمان‌هاي شهرداري هست كه اين هم به صلاح نيست و تصميم داريم زودتر اين خودروها تعويض شود.

در نهايت محمد رضا ملكي پيشنهاد داد براي مديران شهرداري از خودروهاي ايراني استفاده شود و لايحه تصويب شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار