رئیس قوه قضائیه در کرج:

اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد در دستور کار قوه قضائیه است

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان نظام اسلامی باید مجری عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری باشند.
کد خبر: ۸۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 02 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس قوه قضائیه در سفر استانی  خود به البرز در نشست شورای اداری استان گفت: اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد اداری در دستور کار قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه مبارزه بی امان با فساد اداری را  از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی دانست و گفت: زیبنده نیست مردم با فساد اداری درگیر باشند، مردم توقع یک نظام اداری کارآمد را از ما دارند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نظام اداری کارآمد باید گره گشای زندگی مردم باشد آنها باید شاهد مجریان عادل باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید اجازه دور زدن و نقض قانون را به کسی بدهند، گفت: محصول نظام اداری کارآمد، افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: محصول نظام اداری کارآمد افزایش امنیت در کشور است و از مؤلفه‌های مهم امنیت ملی ما حضور مردم متدین در صحنه است، چه چیز این حضور را قوی‌تر می‌کند، پاسخ نظام اداری کارآمد است.

او درادامه با اشاره به بصیرت مردم و جوانان گفت: تجربه  چهل سال انقلاب  نشان داده که مردم در همه صحنه ها حضوری مقتدر داشته اند و   بصیرت و ایستادگی‌ نسل چهارم امروز از نسل اول انقلاب کمتر نیست .

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی با بصیرت است، گفت: مردم اخلاص دارند، نسل چهارم و پنجم عزت آفرینی می‌کنند و نسبت به سرنوشت کشور مسئولیت پذیر هستند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند مردم را ناامید کند، گفت: دشمن خودش ناامید شده است، بیانات مقتدرانه رهبری نسبت به آمریکا و قدرت‌های بزرگ را شنیدیم، رهبری با اقتداری مثال زدنی از جایگاه نظام اسلامی دفاع کردند و خطاب به آنها فرمودند؛ مگر شما می‌توانید نسبت به این کشور و داشته‌های این کشور تعرض کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درادامه گفت: در بخش  صنعت ،کشاورزی، علم‌ و فن آوری کارهای دانش بنیان قدم های بزرگی  برداشته شده است و با گذشت این سالها با این پیشرفت نباید  شاهد گله مندی مردم از بی عدالتی ها و کم کاری در رسیدگی ها  باشیم .

رئیس قوه قضائیه گفت:مردم مطالبات  به حقی دارندو  همه ما اعم از مسئولان و مدیران در همه سطوح موظف هستند  به امور مردم رسیدگی کنند  و باید مدیران در اجرای قانون برای رسیدگی به مشکلات مردم  با  زد و بند و کار های غیر قانونی و رشوه  برخورد کنند .

او در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره  به فرمایش  مقام معظم رهبری  و نامگذاری  سال  به نام  رونق تولید گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار  اجرا  و موانع تولید در آن بررسی  شود چرا که فرمایش مقام معظم رهبری در بخش رونق تولید  منشور کاملی  برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است .

رئیس قوه قضائیه گفت: از تولید کننده ای که افزایش ظرفیت تولید دارد  و تحریم ها را دور میزندباید حمایت کرد  چرا که اینها سربازان مقابله با دشمن هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به  مسائل بانکی گفت: دادن تسهیلات به تولید کننده نه  به دلالان باید از اولویت کار بانک ها باشد و  اصلاح نظام بانکی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است  که باید به آن توجه شود .

رئیسی افزود:برخی می گویند  افزایش نقدینگی در کشور نگران کننده است اما اگر این افزایش   به طرف تولید و تولید کننده سوق داده شود  دغدغه ها تبدیل به رفع نگرانی و رونق تولید می شود.

او  درادامه با اشاره به اجرای عدالت در کشور گفت: مردم باید احساس کنند که عدالت درحال اجراست و احساس کنند که  فساد و روابط نا سالم در نظام اداری پایین آمده و  در برخورد با مفاسد  پارتی و رابطه نقشی ندارد .

رئیسی در ادامه  به کاربری های غیر قانونی  نیز اشاره کرد و گفت: با  افراد  متخلف باید برخورد شود و  در بخش کشاورزی و مزروعی نباید تغییر کاربری  اراضی انجام شود ،همچنین  وضعیت چاه های غیر مجاز را نیز  باید وزارت نیرو ساماندهی و  وضعیتش را مشخص کند چرا که  این ها  منابع ملی و ذخایر کشور هستند.

رئیس قوه قضائیه  با اشاره به زندان ها گفت:در همه شهرهایی که زندان‌ها درون شهر هستند  شهرداری ها و مسولان استانی تلاش بکنند که ما زندان ها را به خارج از شهر انتقال دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار