کشف و رهاسازی ۳۰ قطعه سهره طلایی در بویراحمد + تصاویر

کد خبر: ۸۰۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 25 December 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از کشف 30 قطعه پرنده سهره طلایی از یک متخلف خبر داد و گفت :تمامی این پرندها پس از کشف در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان صبح سه شنبه سومین روز ازدی ماه 98 حین گشت و کنترل منطقه آزاد شهرستان بویراحمد , یک نفر متخلف را به همراه 30 قطعه پرنده سهره طلایی دستگیر می نمایند. 
برهمین اساس سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: یک نفر شکارچی با استفاده از یک رشته تور ، 30  قطعه سهره را به صورت زنده شکار کرده بود که در پی گشت و هوشیاری محیط بانان شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت محیط زیست استان ، شناسایی و دستگیر شد.
هاشمی افزود: از این متخلف تعداد 30 قطعه پرنده سهره طلایی و تعدادی ادوات از جمله قفس تور کشف و ضبط گردید.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه محیط بانان با پایش مناطق عرصه را برسودجویان خواهند بست گفت: محیط بانان بصورت شبانه روز مناطق را رصد می کنند و با هرگونه شکار و صید بشدت ومطابق  با قانون برخورد می کنند.
هاشمی  با اشاره به اینکه تمامی این پرنده ها پس از کشف ,  با  اطمینان از سلامتی آنها به دامان طبیعت باز خواهند گشت افزود: تمامی 30 قطعه پرنده کشف شده پس از تائید دامپزشک در زیستگاه خود رها سازی شدند. 
وی با اشاره به اینکه جریمه حقوقی شکار و صید هر قطعه پرنده سهره 200 هزار تومان است که باید به حساب خزانه دولت پرداخت گردد افزود: برای متخلف پرونده ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال گردید. 
سهره از راسته گنجشک سانان، دارای حدود 14 سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار